(M) kritik- Katter

Bild 1: Denna är den bästa av dessa tre tycker jag, bra komponerat fin och spännande bakgrund och jag gillar barren som kommer i förgrunden och blir lite suddiga. Dock är skuggan lite irriterande som faller i kattens ansikte. Synd att morrhåren är avkapade i nederkanten.
Bild 2: Jag gillar inte den fyrkantiga beskärningen, känns fel för motivet. Om bilden varit stående istället så mer av katten kommit med så hade det kanske blivit bättre?
Bild 3: Denna bild hade kunnat vara riktigt bra, dock känns bilden platt och matt, vilket jag tror går att hjälpa om man efterbehandlar bilden med hjälp av tex. photoshop att man ger den mer kontrast. Bakgrundens färger tycker jag passar bra in med katten, synd att det sticker upp något på högra sidan som stör. Även här är morrhåren avkapade.
TIPS: Detta tips gäller alla tre bilderna. Hade katterna kollat mer mot kameran eller sett mer nyfikna ut så hade bilderna blivit mycket bättre, testa det till nästa gång, ha en påse att prassla med eller kanske någon leksak som katten gillar så de får upp ögonen och inte ser så tråkiga ut som de gör nu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#3 tack så myket :)
Ska tänka på det till nästa gång.