Tema: Djur och Människa
Jo det är såhär jag ska ha ett föredrag i skolan. Det är Nationella Svenska B och Temat är relationer. Till sin föreläsning ska man ha med minst 1 bild som man tycker visar en relation. Och jag vill såklart inte sno någon annans bild utan lov. Så därför så skriver jag den här tråden och vill att alla ni som kan tänka sig att jag lånar er bild lägger upp den här =)
Bilden kommer absolut inte publiceras på nätet utan bara visas på overhead för klassen.
Ja det funkar jättebra =) Men jag kommer vänta några dagar och sen välja en. =)

Vad ska det vara på för djur??
Det spelar absolut ingen roll =)

#10 oj den var kanske inte världens bästa.. Ser ut som jag tänkte äta upp henne eller nått.. haha 
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En gammal bild på mig och älsklingskaninen som inte finns i livet längre.
Ojoj vad många fina bilder!
Hur ska jag kunna välja sen det blir inte lätt kan jag säga =)

Har en bild som är klippt och skuren, men tyvärr vill min syster inte vara med (hon är med på bilden) ;)

TS: Säg gärna om du vill ha fler/andra bilder, och berätta sen vilken du valt så att vi får veta, nyfikna som vi är :)
Ja jag har inte valt helt än , men jag har valt 2 och någon av dom 2 blir det iallafall =) Det är #5 eller #9 
Men folk får ju jättegärna fortsätta lägga in bilder bara för att det är kul liksom =)

#17 Åh, fiiin!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#18 Hihi, tack kusin! Din bild var också jätte fin! :D
Det blev bild 9 =) Den väckte så mycket känslor och visar verkligen en relation =)

#23 Min ena katt hittade ungarnas gömställe under grannens lekstuga, och kom stolt gåendes med en unge i munnen. När han flev fråntagen den så gick han helt sonika och hämtade en ny! Då såg vi vart boet var, och kunde rädda den sista ungen. De två som Ronny tagit dog under natten… Kattsaliv är oerhört giftigt för ekorrar :(
Ekorren bodde i en kattbur, sen på toaletten, sen i bastun och sist på vår stora ingasade altan (flyttade allt eftersom större yta behövdes). H*n blev heltam, var så fruktansvärt söt och jätterolig att ha att göra med :D
Det är egentligen olagligt att ha hand om vilda djur utan tillstånd, man måste lämna bort dem till en viltrehabiliterare, men ingen av de viltrehabiliterare vi kontaktade hade möjlighet, så de tyckte att vi skulle ha kvar den och göra det bästa av situationen. Vi fick massor med tips om mjölkersättning, fast föda, och hur vi senare skulle göra när vi släppte ut "kotten".
Vid utsläppet så tog vi med Kotten ner till ett kattfritt ställe och lät den hänga i granar och undersöka. Läskigt men spännande var det! Det är då första bilden är tagen, den i förra inlägget. Några dagar senare tog vi med holken som h*n haft inne hos oss och satte upp den på ett träd, så fick Kotten flytta ut! Varje dag kom vi med mat, men skar ner på det och gick tillslut dit en gång i veckan ungefär. Varje gång i början så kom Kotten överlycklig skuttandes och klättrade upp på en så fort man ropade! Men eftersom det i grund och botten är ett vilt djur så skyggade den till sig rätt snart, och kom tillslut inte alls.
Detta var under våren/försommaren 2005. Under vintern som kom så följde vi spåren i snön, men tillslut tog se slut vid ett hål under en grästorva… Där fanns även hund/rävspår, men inga ekorrspår som gick därifrån…….. :(
När jag på vintern 2009 tog en prommenad ner dit ekorren bott så var det något brunt som hängde i barken på det tall alldeles i närheten av platsen. En ekorre! :) Vi har många ekorrar i närheten, men alla är jätteskygga och flyr snabbt som attans om man kommer närmre än 20m. Denna ekorre klämde fram några pipande smackanden (sånadär ekorrljud iaf…) så länge katten var i närheten (han var med på prommenad), men när jag jagat bort honom och jag ställt mig 10m ifrån trädet så kom ekorren ner, undersökte marken lite, hoppade onkring, för att sedan i sakta mak ge sig av bortåt. Inte alls rädd! Kan det varit vår" Kotte??? Kanske! Den hade precis samma gråa skiftning i pälsen på ryggen! Ekorrar har olika nyanser på kroppen - ena syskonet till "vår" ekorre var helt röd utan skiftning, den andra var nästan helt viltgrå. Så kanske att detta var vår ekorre! Tänk om Kotten lever :)
Hela historien var väldigt speciell för mig, eftersom det varit "min högsta önskan" sedan jag var pytteliten att ha en ekorre :P
Kolla youtubeklippet Ekorrbrottningpå denna festliga ekorre :D
#22 Va kul att du valde min bild. Lycka till med föredraget.
kram
Sova under täcket hos matte var supermysigt.