Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 432 ggr
Muzzy
0

(L) Kritik på hund-bild ^-^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!

Jag lekte lite med min kamera häromveckan och tog denna bilden. Jag tyckte den blev bra men jag vill ha lite konstruktiv kritik då jag inte är speciellt erfaren inom fotografering men försöker lära mig och bli bättre Skrattande

Så låt höra; Vad tycker ni om bilden? Vad hade jag kunnat göra för att den skulle bli bättre? ^-^

Jag ska kolla upp vilken kamera det är jag har så skriver jag upp det senare idag förhoppningsvis (är i skolan nu Oskyldig)

Tack på förhand!

/Miranda

tjiivans
0

Tycker att fokus på hunden ligger jättebra.
är inte det lättaste att fota i det vita landskapet vi har nu.

Dock störs jag lite av att horisonten är så sned. Man vill gärna vrida på huvudet för att kolla, men då blir ju hunden sned..

Försök tänk på vinklarna när du fotar, det brukar jag alltid försöka.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Mari
0

Jag gillar denna diagonala vinkel! Kul att du provar något nytt!
Bra skärpa och hunden ser bra ut. Kanske varit mer spännande om du fått en helt blå bakgrund istället för träden? Eller om hunden tittade in lite i kameran?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gips
0

Jag tycker det är en bra bild, sneda horisonten fungerar och mycket trevligt uttryck på hunden. Enda felet tycker jag är stubben som jag hade klonat bort;)

Deklol
0

rolig vinkel, bra skärpa och fin bakgrund. Jag får känslan av att det väntar ett roligt äventyr. Hunden är dessutom jättefin. Eftersom du valt lätt kritik har jag inget negativt att påpeka :)