Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 773 ggr
Zakaraa
0

(M) Kritik - Samojedhundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade två Samojedhundar som lekte på hunddagiset jag jobbade. Nu vill jag gärna ha lite kritik på 2 av bilderna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

Metinia
0

Härliga bilder! De är ändå rätt lika, så det får lite samma kritik här av mig:

Toppenfina motiv och mycket bra exponerat! Du är helt okej i hundarnas ögonhöjd, kanske att det skulle bli ännu finare om du gick ner ännu lite till. Fina färger, men dock kanske lite enformig och ibland lite tråkig bakgrund, samtidigt som det är bra med en ren och fin bakgrund. (Det jag menar är att det är skönt med en inte så rörig bakgrund samtidigt som en helt enfärgad och så gott som omönstrad bakgrund, i detta fallet gräs, enligt mig lätt blir lite tråkig. Men jag syftar inte på att du ska få till en rörig bakgrund bara för det!). Bra fina standard-kompositioner, de funkar mkt bra. Det kan jag peta ltie mer i är väl skärpan, de är inte jätteskarpa, vilket är otroligt synd för annars är de toppenfina!

Bra jobbat! Är det dina egna hundar?

Zakaraa
0

Tack för kritiken :)
Jo, det är lite svårt att inte få ett enfärgat gräs bakgrund på det ställe jag fotar, är nämligen ett hunddagis ute i rastgården. Finns bara gräs, liten skogsdunge och ett väldigt fult staket till en hästhage.

Håller med om skärpan, dock var det första gången jag använde mitt nya objektiv så jag är rätt nöjd med bilderna trots skärpan :)

Hundarna är inte mina utan två av dagishundarna. Jag själv har bara Border terriers och en blandis ^^

Mari
0

Håller med Metinia här ovan
Bra bilder båda två, fint exponerade, bra bakgrund, gillar den första då det nästan bara är gräs, riktigt fint!
Det enda som jag också kan tycka är att skärpan inte sitter sådär 100%
Båda bilderna utstrålar lycka och närhet tycker jag, verkligen bra fångat!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Zakaraa
0

#4 Tack så väldigt mycket för kritiken :)
Ja, det är verkligen synd att skärpan inte är den bästa.