(M) Kritik - Katt
Fina bilder på en väldigt söta kissar :)
#0 Bilden är lite underexponerad - lite mer kontrast och ljus skulle sitta fint :) Jag tycker även att det är lite för mycket luft under katten, en lite tajtare beskärning skulle inte skada. Annars bra att det händer saker i bilden, det gör den mer intressant.
#1 Fina färger och bra skärpa. Tänk på att gå ner till kattens nivå när du fotograferar, nu är bilden tyvärr tagen ovanifrån. Katten kollar dessutom ut ur bilden och ser rätt ointresserad ut. Katten är även kapad så att man inte ser tassarna, vilket är lite synd.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack för kritiken :)
Ska se vad jag kan göra med bild 1.
Bild 2 är ju mer en smaksak tycker jag. Asså, om man tycker om bilder som är tagna lite ovanifrån eller inte, men tack, ska försöka tänka på det :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Bild 1: Fin bild, gillar hur katten tar upp tassen och svansen. Bra färg men lite för mörk. Jag vet inte riktigt om jag gillar busken uppe i högra hörnet eller inte. Bilden är också tagen lite uppifrån, kanske hade blivit bättre om du gått ner i samma nivå som katten men å andra sidan hade du inte fått med alla underbar snö då.
Bild 2: Här är det bättre ljushet på bilden, färgerna är bra men verkligen synd att du kapat av en stor del av katten, bilden är också tagen uppifrån, testa att gå ner i ögonhöjd med katten eller om du vill ta uppifrån att du försöker få katten att titta upp i kameran så att man känner lite närhet med katten.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag gillar den översta bilden när katten lyfter tassen och tittar undrande.
Jag gillar den översta bilden när katten lyfter tassen och tittar undrande.
Tack för kritiken, ska tänka på detta nästa gång :)
Medarbetare på Djurfoto
Bild två hade varit mycket finare om du tagit den i kattens höjd :)
ja bättre, men skulle ha blivit allra bäst om du hade varit med kameran ännu lägre ner.
Okej :)
Medarbetare på Djurfoto
#9 Mycket bättre men som sagt, testa att gå ner i samma nivå som katten nästa gång så ser du att bilderna blir ännu bättre 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Okej :D
Medarbetare på Djurfoto

Mina älskade katter <3 Skicka gärna bilder på dem om du har lust.
Coolt, du hittade hit (a)
Kan jag säkert göra om du påminner mig :)
Medarbetare på Djurfoto
) och fick några bilder som blev någolunda bra iaf.