Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 337 ggr
IdaT
0

(M) kritik - Katterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en gångs skull är det inte min långhåriga pojke som lyckats leta sig framför linsen, utan lillkatten (som förövrigt är ganska stor). Bondkatthona på 4 år.

Canon EOS 400D
Sigma 70-200

1/20
f/2.8
ISO 800
(Och en tvättkorg full med kläder som stativ Flört)

Sedan en liten snabbfråga; Skulle den passa i en portfolio enligt dig?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0

Doris igen…

1/20
f/2.8
ISO 800

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

IdaT
0

Sedan måste väl en bild på Hubbis med bara för att… Expriment med vinkel var detta.

1/60
f/2.8
ISO 400

Om ni inte orkar kommentera alla bilderna så går det jättebra om ni väljer ut en favorit, och kommenterar bara den… (Upptäckte att jag glömt bilden, men den är där nu.)

Mari
0

Hubbis är min klara favorit :-) Underbar bild, ett streck som stör mig lite i det nedre vänstra hörnet men det plockar man lätt bort med något bildprogram.

Första bilden tycker jag passar i en portfolio. Båda bilderna på den katten känns inte helt 100% skarpa (pga 1/20) men mjuka och mysiga att titta på. Första bilden är en favorit av de två, den andra känns lite fel då katten inte tittar in i kameran, eller ja det kanske är kompositionen som är knas i mina ögon.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#3 Tack så mycket!