Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 410 ggr
[Ebfotograf]
0

(M) Kritik - Ögonblicks bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha kritik på denna bild som jag tog väldigt snabbt verkar det som!

Nikon D3000,  18-55mm

[Ebfotograf]
0

Putt

Martin
0

Du har lyckats frysa rörelsen bra trots bara 1/60s slutartid. Jag skulle testat att gå upp lite i ISO, ISO200 räcker inte riktigt till i denna mörka miljön. Möjligen har lampan i bakgrunden påverkat ljusmätningen också.

Skärpan ser ut att sitta där den skall, men svårbedömt då bilden i mitt tycke har blivit för mörk. Eventuellt kan du laborera lite med upplättningsblixt för att få bättre ljus.

Om jag skall vara lite petig tycker jag nog att bakgrunden är lite för rörig också. Men som helhet ett bra foto om det varit lite ljusare. Bra jobbat, försök gärna igen och lägg upp nästa försök så ser vi om det blev bättre!

mvh Martin

FeliciaS
0

Lite roligt fångad, det gillar jag :) Det jag tycker minst om är miljön runt omkring, bakgrunden är för rörig. Hade gärna sett en enfärgad bakgrund. Tycker liksom #2 att ljuset gärna kan ändras, lek lite med det i Ps.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

Håller med föregående talare :) Mycket spännande bild då du "fryst" den i just rätt ögonblick

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se