(M) Kritik - Katt i snö

Använt Nikon D60 med f3.2, 1/800 s på första bilden och f2.8 1/1000 s på den andra.
#0: Helt okej exponerat, dock lite mörk. Tyvärr faller jag inte alls för motivet och inte heller för beskärningen. Tyvärr tycker jag främst att bildens motiv inte är så speciellt och det gör hela bilden ganska intetsägande. Dock ser man att du hanterar det tekniska bra och du har potential!
#1: En mycket, mycket bättre bild! Den här gillar jag verkligen! Bra exponerat (ev aningen mörk, men det är lite smaksak), snygga färger och rent och snyggt i bakgrunden. Helt okej komposition och du är mycket bra i kattens ögonhöjd - det ger fint liv till bilden. Ang kompositionen så skulle jag nog ha beskurit bilden annorlunda, kapat lite luft över och kanske satt katten ännu längre ut i kanten. Skärpan är underbar och likaså kattens uttryck och steg - mycket bra fångat! Riktigt fin bild!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Håller med #3 i det mesta.
#0 Hade kunna varit riktigt bra, om det fanns snäppet bättre skärpa på katten, så att du hade kunnat beskära bilden så att katten kom närmare…
#1 Här håller jag med Metina, förutom att jag hellre hade tagit bort i nederkanten, istället för över katten.
För övrigt måste jag bara säga att du(?) har en jättefin katt! Min tjej har nästan exakt lika mycket vitt, på samma ställe som din på samma tass (hennes högra). Till och med att det går ner lite på den sidan (och ja, jag var tvungen att gå och kolla på min katt
). Det tyckte jag var lite roligt.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Första bilden är en Underbar bild! Kul att se ett udda val av beskärning. Mycket bra!
Båda bilderna tycker jag håller hög kvalite, bra färger, kanske en aning mörka men det tycker jag passar in eftersom snön framhävs mer även om den ser disig ut.
Jag tycker att du har lyckats väldigt bra med båda bilderna, dessa är riktigt fina att titta på. Jag gillar dina beskärningar av båda bilderna och håller inte med de här ovan att något ska beskäras för det är bra som det redan är :-)
Hoppas vi får se fler bilder från dig så småning om!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tack för kritiken, alltid kul med konstruktivt så att man både kan känna sig nöjd och lära sig mer! 
När det gäller första bilden ville jag inte komma närmare katten, utan att snödrivorna skulle vara största delen och katten titta fram däremellan.