Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 1091 ggr
Eriiica
0

(L) Kritit - kanin i snön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det är så mycket mysig snö ute så var jag tvungen att ta lite kort på min underbara kanin Sture :)

Jag kan inte så mycket om foto men vill gärna ha kritik, både negativ o positiv, så vad tycker ni? Vad ska jag tänka på för att bli bra på att fota?

Eriiica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…

Mari
0

Bild 1: Mysig bild! Aningen för mörk men skärpan och färgerna tycker jag sitter bra. Kanske att bilden är lite för nära fotograferad, fast gillar skärpan på nos och mun. Snyggt med inramningen med snön nertill.

Bild 2: Denna är mycket bra! Stilfull med den fina bakgrunden och kaninen som sitter hopkurad. Dock en aning mörk även denna då jag skulle vilja se lite mer av ögonen eller iallafall lite ljusare däromkring.

Det är inte lätt att fotografera i snön men jag tycker att du har lyckats bra. Sånna här bilder där de blir lite för mörka kan man behöva efterbehandla i tex photoshop för att få ut det bästa av dem. Man kan även prova på att ändra inställningarna (om du har sån kamera) för att få fram en lite ljusare bild.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[HeartQueen]
0

fina bilder men håller med om att de dock är lite mörka vilket är synd. men det kan du ju fixa med ps tex. :)

Eriiica
0

Tack för kritiken! :)

Har inte just photoshop, men finns det något annat bra program att ändra till exempel det mörka?

Mari
0

#4 Gimp kan du använda dig av, jag tror det är ett gratis program, har dock aldrig använt det själv men vet många som gör det

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Fridaaaa
0

Photocape är också bra gratisprogram och picnik.com

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.