(M) Kritik - Katterna :)
Tog nya bilder på mina katter nu för 2 veckor sen. Vill gärna ha lite kritik :D

(inte bra på att ge kritik men jag försöker :) )
Skarpa och fina bilder tycker jag :)
Bra med enfärgad bakgrund för då fokuserar man på katten och inte det som finns bakom.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tack :)
Kan ge mig själv kritik XD
Bild 2 - Irriterande att svansen inte syns. Skulle behövt med ljus för att få bort skuggorna som kommer vid huvudet och gör det lite för mörkt. Känns som vänstra delen av huvudet försvinner in i skuggan ^^
Bild 1: Bra skärpa, fina färger. Kontrasten känns lite låg och gör bilden en aningen grådaskig. Ljuset är snyggt. Dock är jag inte särskilt förtjust i varken kattens uttryck eller kompositionen. Katten ser lite sur ut vilket är lite tråkigt tycker jag då resten av bilden inte alls förmedlar den känslan. Kompositionen känns lite platt och tråkig, själv beskärningen känns bara mest tråkig. Antingen tycker jag att du skulle ha zoomat ut lite och satsat på att få med öronen också eller så skulle du ha gått närmare och fokuserat ännu mer på ögonen.
Bild 2: Mycket bättre bild som faller mig mer i smaken på så gott som alla områden jämfört med den första. Skärpan är på topp, färgerna är underbara och kontrasten är snygg! Kanske att bilden känns lite mörk då kattens kanter flyter in lite i bakgrunden. Synd att svansen inte var med, men å andra sidan är det inget jag tänker jättemycket på. Jag tycker kompositionen är mycket snyggare här och kattens uttryck är också mycket bättre.
Bra jobbat! Att bedöma av dessa två bilder så är en utav dina styrkor att få till snyggt studioljus och fota snygga helkroppsbilder. Dock tycker jag att du ska träna mer på närporträtt, jag ser att du har potentialen men kanske bara behöver lite mer erfarenhet genom att testa sig fram? Testa gärna nya vinklar vid närporträtt, det ger ofta bilden lite mer spänning!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Tack för den mycket fina kritiken :D Ska ta åt mig kritiken och försök få till bättre bilder :D