(M) Kritik - Lancashire Heeler
(Min mamma som tog bilden men jag la på min logga)
Själv gillar jag bilden men vi vill gärna ha lite kritik på den
Kamera: Canon EOS 1000D
Objektiv: EF-S 18-55 IS
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det jag skulle ha tänkt på till nästa gång jag skulle fotografera för att få det bättre är följande:
1. Gå ner i samma nivå som hunden eller om man vill ha en bild med fågelperspektiv (som denna) så skulle jag hellre vilja ha ögonkontakt med hunden än att den som nu tittar bort.
2. Försöka tänka på hur man står till förhållande med solen, just som ni stod vid denna bild så blev det en ful skugga vid hundens bakdel.
3. Beskärningen/kompositionen, lite mer luft ovanför öronen och i den riktning som hunden tittar mot ser jag bara som en fördel i detta sammanhang, just nu känns bilden väldigt "trång".
Det jag gillar med denna bild är färgerna och ljuset. Solen bidrar till bra ljushet så färgen återspeglar sig bra, MEN när jag kollar närmare i hundens ögon ser jag två ljusreflexer så jag misstänker att även blixten utlöstes när bilden togs, det hade inte varit nödvändigt, visst lättar det upp lite i hundens ansikte så skuggan där inte är lika hård men jag tycker att ansiktet blir väldigt glansigt och platt istället.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se