Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 449 ggr
majlar
0

(M) Kritik-Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nikon D60

Mari
0

Är detta orginalbilden eller har du beskärt den i efterhand?

Det jag kan säga om denna bild är att de är alldelens för tajt beskuren, mer luft speciellt framför nosen i rikting dit hunden tittar men även ovanför och under hunden skulle det behövas mer luft. Bakgrunden gillar jag med dess ränder, den är suddig och bra vilket gör att den inte tar upp allt för mycket uppmärksamhet från huvudmotivet - hunden.

Jag skulle inte ha använt mig av blixt som du har gjort här. Eftersom det gör bilden lite platt, ögonen har fått någon läskig reflex som gör att hunden ser väldigt mysko ut. Pälsen på örat tycker jag å andra sidan blev bra med färg och djup, resten känns tyvärr som sagt platt och faktiskt lite för mörk (speciellt nosen).

Själva profilen på hunden har du fått till bra, försök bara nästa gång att tänka på att inte beskära bilden så hårt som du gjort här så får du en mycket bättre bild :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
0

Tack för respons. Bilden är inte beskuren. Kanske är för nära med kameran så att det blir läskiga detaljer.

Mari
0

#2 Nejdå menade inte att detaljerna är läskiga, zooma ut med objektivet lite mer nästa gång bara så blir det nog bättre, lika att försöka vara i ett ljust rum/utomhus så att du slipper att använda blixten

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
0

Tack Flört