Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 429 ggr
Martin
2010-03-05 21:34
0

Dokumentbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två bilder som inte är speciellt bra - men som ändå visar att det ibland är värt att ta en bild ändå.

Var ute vid Skabersjö idag. Ett skogsområde några mil från Malmö. Där finns bland annat minst en flock med dovhjort, och en av hjortarna är albino (vet inte om den är riktig albino, men iaf pigmentfel då den är helvit). Det är ganska ovanligt, och jag ser denna flocken bara 2-3 gånger per år.

Hade bara Canon S3 IS med mig, dvs en kompaktkamera med 12x zoom vilket motsvarar 420 mm, och utöver det kan man zooma 4ggr digitalt så totalt 1680 mm kan man komma upp i.

Första bilden med bara optisk zoom.

mvh Martin

Martin
2010-03-05 21:35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den här bilden även med full digital zoom, alltså motsvarande 1680 mm. Inget bra - men dokumentärbild på vad jag såg i alla fall.

mvh Martin

OlleA
2010-03-06 12:31
0

Det ligger mycket i detta, att man ibland måste våga dokumentera även om bilderna inte blir perfekta!

Olle

Mari
2010-03-08 10:17
0

Ja självklart måste man våga dokumentera även om bilderna inte blir perfekta som Olle skriver, jag tycker det är jättebra att man åtminstånde tar en bild, om inte så är det roligt att ha att titta på för att påminna sig om vad man har varit med om och sett

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jojaton
2010-03-08 21:15
0

Håller med Mari, alla bilder behöver inte vara "portfolio-bilder", minnesbilder är minst lika kul!

Coolt med en vit hjort!

Johanna - Instagram