Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 714 ggr
OlleA
0

(M) Kritik - Råget i motljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rådjur i motljus är svåra att få bra bilder på. Här är ett par försök.

OlleA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till.

Mari
0

Nu har jag studerat de två bilderna länge och måste bara fråga, är det samma bild fast de är olika beskurna? Jag tycker att de är identiska om man bortser från att ena är liggande och den andra stående.

Den stående faller mig bäst i smaken, bra ljus, bra bakgrund och rådjuret poserar fint! Den liggande bilden tycker jag inte gör djuret rättvisa, det känns som denne blir "ihoptryckt" därav den stående känns bättre då djuret kan sträcka ut sig i sin fulla längd Tungan ute

Jag gillar färgerna och skärpan, bra jobbat

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

OlleA
0

Nej, det är faktiskt inte samma bild. Även om det inte gick många sekunder emellan, tog jag de första liggande och den andra stående. De är alltså inte särskilt hårt beskurna.

Olle

Mari
0

#3 Där ser man :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[ingela-i-segersberg]
0

Och jag gillar den liggande bilden bäst. Jag tycker rådjuret blir ihoptryckt på den stående bilden. Men som vanligt, så gillar jag verkligen dina rådjursbilder, Olle! Dom är fantastiska!

OlleA
0

Tack Ingela! Glad

Olle

Martin
0

Jag har lite svårt att bestämma mig för vilken av dem, men som du säger är motljus alltid svårt. Tycker dock att du bemästrat det bra på båda bilderna. Är det som du säger vid samma tidpunkt och bara ett par sekunder mellan bilderna är väl inställningarna troligen desamma också så då blir resultatet detsamma.

Jag tror jag väljer den stående kompositionen men att jag skulle velat ha lite lite mer luft till vänster. Och om det gått - ett lägre perspektiv. Hade det varit en bock hade nog ett lägre perspektiv gjort mycket till för att förstärka intrycket av en stor stark bock. Längtar till sommaren och framförallt sensommaren då jag har en hel del planer på rådjursbilder. Får hålla koll under sommaren och se om jag hittar någon fin bock med stora horn :o)

mvh Martin