Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 536 ggr
[Nalle-]
0

(M) Kritik - Hund i snön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ut vovven för någon vecka sedan och tog lite vinterbilder. Kritik önskas :)

Bild 1; ingen superskärpa, men jag har ändå fastnat lite för den.

[Nalle-]
0

Bild 2.

[Nalle-]
0

Sista bilden.

Det är verkligen inte de bästa bilderna jag har tagit, men jag tycker ändå de är lite charmiga :)

Mari
0

Bild 1: Hunden sitter fint framför en för mig vacker bakgrund, bra färg som lyfter fram hunden, linjerna där bakom ger även mer liv i bilden även om den upplevs lite sne. Det jag saknar i denna bild är framtassarna som nu är kapade, jag vill även ha mer luft runt hunden, det är lite väl tajt just nu. Färgerna är skapliga, jag skulle nog ha redigerat den lite då den känns lite gråaktig.
Bild 2: Denna gillar jag tyvärr inte, bra att du gått ner i hundens nivå men bilden känns så tråkig, för tajt beskuren, hunden tittar bort vilket jag inte tycker ser bra ut, den skulle ha kollat mot dig istället. Tråkig skugga över ena ögat också.

Bild 3: Spännande närbild, dock gillar jag inte det fyrkantiga formatet - det känns inte som det ger rättvisa åt bilden. Skärpan ser ut att sitta bra men det är nog den fyrkantiga beskärningen som gör att jag inte gillar denna bild till 100%

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Nalle-]
0

#3, Tack för att du tog dig tid! Håller med om allt du säger nu när jag tittar en extra gång. Alltid bra att höra kritik från andra :) Har du något förslag till hur jag skulle kunna beskära den sista bilden bättre?