Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 285 ggr
NaimaG
0

(H) Kritik - Kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild är 4 år gammal och är tagen med en Olympus FE-115. Ögonen på bilden är jag väl medveten om men har inte velat redigera bilden på något sätt mer än att sätta dit ram och minska storleken då jag tycker ögonen gör sitt lilla speciela i bilden, den tillför någon form av kontrast.

Men trots den usla kamera som använts och att det är en gammal bild vill jag ändå höra er kritik.

Mari
0

Jag är tyvärr inte så förtjust i denna bild, jag dras direkt till mjukisdjuret i höger i bilden och inte till katten. Ögonen tycker jag inte heller om, visst de medför lite kontrast till en annan väldigt mjuk och fluffig bild, liksom de hårda skuggorna efter blixten.

Hade kattungen varit placerad mer mot mjukisdjuret eller mer tittat upp så som den smög på något eller var väldigt intresserad så skulle nog bilden ha blivit bättre, nu ser kattungen rätt rädd ut (kanske är ögonen som inbillar mig?). Eller om man sett lite mer av kattungen, för nu är ju ena örat borta ur bild. Kattungen däremot är underbart söt Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se