Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 352 ggr
IceJossan
0

(H) Kritik "Strandparty"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjohej!

Kan man få lite kritik på den här bilden tro?

Den är fotad med en Olympus E400 + Olympus 40-150mm en väldigt disig dag på stranden. ISO 100 eller 200, mer än så kommer jag tyvärr inte ihåg.

Vad är bra/dåligt med bilden och redigeringen? Jag har ökat kontrasten, dragit liiiiiitegrann på det mörka i nivåerna, förstärkt färgerna lite, samt lagt på ett värmande filter. Och beskurit den såklart.

Tacksam för svar :)

IceJossan
0

Jag kan tillägga att bilden är fotat på långt avstånd och är beskuren så pass att bilden tyvärr är lite grynig. Det är jag medveten om, men vill gärna höra allt annat ni har att säga om bilden! Jag tycker mycket om sådana här bilden, men har svårt att få till dem, så jag är tacksam för svar, tips och råd.

Mari
0

Jag gillar beskärningen och själva motivet, vacker strand och hundarna ser ut att njuta. Kanske en aning matt i färgerna men jag gillar det ändå. Denna skulle passa fint som en header på någon hemsida eller kanske blogg

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IceJossan
0

#2 Okej, ja färgerna är lite matta, det var en väldigt disig dag så det var svårt att få till det. Jagska se om det går att göra mer i PS.

Har du några tips på vad man ska tänka på när man fotar när det är disigt, och/eller på långt avstånd? Det är det så himla svårt att få det bra!

Mari
0

#3 Jag har tyvärr inga tips att ge för jag är inte alls bra på detta med disiga dagar. Har någon tips så berätta Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se