(M) Kritik Hackspett
Bra fångat, lite liten bild för att komma kolla på detaljer men i största allmänhet så tycker jag att bilden är för mörk, den har som en grå hinna över sig. Lite synd att växterna i bakgrunden är precis där fågeln är också, han liksom smälter in lite väl där med stjärtfjädrarna men det är ju inte så lätt att få bort 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack för kommentaren. Jag håller med om att den är för mörk. Men jag tyckte inte det innan jag tröckivägen. Man lär sig lite varje gång. Nu ska jag tänka på att det inte är nåt skrymmande runt motivet nästa gång. 
Bra fångat! Jag gillar att den andra talgbollen hänger bredvid, det ger en känsla och någon liten berättelse till bilden. Dock är jag inte förtjusit i kompositionen, för kvadratisk för min smak. Jag tror att bilden skulle bli mycket läcker i ett mer panoramaliknande format, eller åtminstone liggande.
Skärpan ser helt okej ut. Dock håller jag med Mari om att bilden är för mörk och den hade helt klart mått bra av lite starkare kontrast. Annars är det bra fångat, jag vet själv hur hopplöst svårt det är med fåglar, de rör på sig så fort,
.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Tack för kommentaren. Det är mycket att tänka på som man inte gör när motivet är där mitt framför ögonen.