Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 354 ggr
pigelina
0

(M) Kaninungar

Fotade några av mina kaninungar igår.
Vill gärna ha kritik och tips på vilka inställningar man ska ha när man fotar svarta djur(är värkligen dålig på det och bilderna blir helt fel:/

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

// Hanna

pigelina
0

// Hanna

pigelina
0

OBS ej kritik

visar bara en bild från en av förra årets ungar, han är ju svart och får så konstig färg, och det är inte bara för solljuset på bilden:/

// Hanna

Mari
0

Typiskt att allt jag skrev försvann när internet dog. Försöker skriva om igen :-)

Båda bilderna tycker jag fungerar även om speciellt första är lite tajt beskuren. Skärpan ser ut att ha hamnat strax framför kaninerna på handduken istället för på nosarna men det kan vara jag som ser fel då jag är lite trött fortfarande.

Tips för svarta djur har jag några, att fota de bredvid ljusa djur tycker jag är riktigt svårt så där har jag inget tips ännu men att tänka på när man fotar svart är att helst inte använda kamerans inbyggda blixt då den oftast ger ett konstigt sken så det svarta ser grått eller väldigt glansigt ut. Bättre att ställa dit en eller flera lampor som belyser motivet istället.

När man fotar utomhus i kraftigt solljus som på bilden i  nr #3 så brukar jag ha en mindre bländare (större tal) för att få till färgerna bättre.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

pigelina
0

#Tack för kritiken!

Ska prova dina tips nästa gång jag fotar!:D

// Hanna