Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotoutrustning
Läst 869 ggr
ElaEstanzia
0

Canon EOS 1000D eller Nikon D3000? :)

Hej, jag behöver lite hjälp av er som har Canon EOS 1000D eller Nikon D3000.  Jag har lite frågor:

1.Vilken tar klarast och bäst bilder?

2.Vilken tar bra och osuddiga bilder när man ex. fotar en häst i rörelse?

3.Vilken är bäst för en nybörjare?

Det var några av mina frågor :) Snälla behöver verkligen hjälpFörvånad kan inte betämma mig!

IdaL
0

Nu har jag ingen av kamerorna du nämner men jag kan nog svara på 2:an ändå, vilken av kamerorna som tar bäst bilder i rörlse beror på vad man har för objketiv och vilka ljusförutsättningar man har.

Om det är så att du funderar på att köpa en utav dessa så rekomenderar jag dig att du åker och känner och klämmer lite på dom och ser vilken som passar bäst i din hand. Ett annat tips är också att läsa lite olika recensioner om kamerorna.

ElaEstanzia
0

okej men du vet inte vilket objektiv som är billigast och vilket är det man ska ha isånnafall? :) tack för ditt svar! (:

Metinia
0

Kamerorna är helt likvärdiga på alla punkter. (på 2:a frågan spelar objektivet större nästan roll än kameran, men om du utgår ifrån kitobjektivet kommer du inte märka någon skillnad). Det enda som egentligen skiljer kamerorna åt är ergonomin. Åk till en affär och känn på dem, känn på greppet, känn var olika funktioner och knappar sitter m.m. och kolla in menyerna. Lycka till med ditt val!

IdaL
0

#2 Vill du fota i svåra ljusförhållanden så kanske ett 50mm f/1.4 passar bäst Men då kan du inte fotografera på så långt håll.

Själv använder jag mig utav ett Sigma 70-200mm f/2.8 som jag är mycket nöjd med. Visserligligen så kostar det en liten del men jag kan säga att det är absolut värt pengarna Flört

ElaEstanzia
0

#4 Okej tack! :) jag ska se vad jag hittar :)

ElaEstanzia
0

#3 jaa, jag tänkte åka och kolla på dom och sen utgå från det  så allt känns rätt liksom! Glad

ElaEstanzia
0

Nu har jag varit på Elgiganten och kollat,känt och hållt i domGlad

Till Canon EOS 1000D får man ett paket med minneskort på 8GB,kameraväska,18-55mm objektiv,fotobok och minneskortsläsare.

Och till Nikon D3000 får man bara objektivet. Så jag tror jag köper Canon den kändes oxå jätte bra att hålla i och den känder PERFEKT! Skrattande

Metinia
0

#7: Bra! Det tror jag blir ett alldeles utmärkt val, :)

NaimaG
0

Jag har en Canon EOS 1000D men hur bra kameran är beror inte på märket utan vilket objektiv man använder, hur snabb slutartid gentemot rörliga bilder man använder, hur ISOn är, hur många megapixlar kameran har osv. Sen får man inte glömma den som står bakom kameran också ;).

#7 Du gjorde ett bra val ;)

ElaEstanzia
0

#9 okej men har du fotat hästar i rörelse med den? :) och vilket objektiv använde du då? ^^

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Nej inte hästar i rörelser men däremot hundar och fåglar vilket svårar till det ytterligare. Jag använder Tamron 18-200mm.

ElaEstanzia
0

okej tack! Glad men är kameran bra för övrigt? och är strandard objektivet bra? Tungan ute

NaimaG
0

#12 Jag har inte standardobjektivet, jag valde att köpa den med ett Tamron objektiv. Men för övrigt är kameran väldigt bra, i varje fall för en som plåtar 4000 bilder/år. ;)

ElaEstanzia
0

vilken av Tamron? Glad

NaimaG
0

XR Di II