Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 578 ggr
OlleA
0

(M) Kritik - Rådjur i morgonsol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om den här bilden som jag tog i morse?

Martin
0

Jag gillar ljuset i bilden, förmiddagssol. Bilden känns visserligen lite väl varm i färgerna men det kan ju bli så ibland på morgonen. Gillar att ett av rådjuren står närmre än de andra och att det är bra skärpa på dess ansikte, de andra står med varningsspeglarna på vift och tittar lite ängsligt bakåt. Gillar att det är lite ris i bilden också, det ger en bra miljöbild för det är oftast så vi ser dem.

mvh Martin

OlleA
0

Tack Marnyman! Längre fram på dagen är det annat ljus. Den här bilden är kanske lite rörig, men jag tycker att den visar hur väl djuren smälter in i sin miljö så här års.

Olle

OlleA
0

Här är det ytterligare annat ljus. Motljus på sena eftermiddagen.

Olle

Metinia
0

Första bilden var underbar! Jättesöta rådjur, fint ljus och fina färger tycker jag. Skärpan är toppen och kompositionen är näst intill perfekt (jag skulle ha kapat lite mer i överkant, är lite för mycket onödig luft där). Motivet är helt underbart med rådjurens fina blickar som ger känslan av en rådjursfamilj som är "ute och går" och så ser blir någon i familjen nyfiken på något och stannar och kollar. Strax senare upptäcker de andra att ena familjemedlemmen stannat och de stannar också och vänder sig om för att kolla vad som sker - det blir som en lite story, vilket är mycket bra, det skapar djup i bilden!

Vet inte riktigt om du ville ha kritik på de andra bilderna också, men du får lite i alla fall, :)

Bilden i #2 var lite rolig tycker jag, några utav rådjuren hade lite roliga miner, :D. Dock är varken färgerna eller ljuset lika bra som i den första (jag är väldigt förtjust i morgonljus, :) ). Men det är en bra rådjursbild som speglar djuren fint!

#3 är bara så sööt! Otroligt gullig och bra fångat! Intressant ljus och bra jobbat med ljuset, (Y)

OlleA
0

Tack Isabel! Eftersom det är en kritiktråd, vill jag gärna ha kritik på alla bilderna i den. Glad

Olle

OlleA
0

Måste bara berätta att jag såg på påskdagen att vår lokaltidning sökte vårbilder. Jag mailade in den första bilden här, och idag, två dagar senare, är den med i tidningen! Ibland går det fort. Glad

Olle

Tempo1
0

åhhhh viken underbar bildSkrattande fina färger:)

MvH. Lina ''Regnbågen'' Spacsek

''Don't Like My Drivin? Well its just that.. I DON'T GIVE A FUCK''

[Nalle-]
0

#1, Åh vad jag tycker om den! Bra skärpa och mysigt ljus. Den tilltalar mig på något sätt :)

#2, Fin bild, men den säger mig ingenting. Rörig, som du säger.

#3, Väldigt tjusig! Gillar ljuset bakom rådjuret.

Kan tillägga att jag bara är nybörjare inom foto, men det här är mina åsikter ;)

OlleA
0

Tack ska ni ha! Glad

Olle