Veckans Fråga: Hur tänker du...
Hur tänker du när du väljer avatarbild?
Går du efter vad som är en snygg bild? Vill du ha en bild som du själv har tagit? Eller kanske en bild på dig själv? Eller väljer du hellre en bild på ditt husdjur eller ett föremål som du tycker representerar dig? Hur gör du helt enkelt när du väljer bild?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Förr när jag var yngre hade jag oftast en bild på något jag tyckte var snyggt eller något av mina djur.
För inte så länge sedan (och fortfarande) så har jag bilder på mig själv i mer eller mindre seriösa format.
Den jag har valt här på iFokus är en av de mer seriösa, som både visar upp lite av mig själv och mitt intresse (=djur).Faktiskt första och hittils enda gången jag ställt upp som "modell".
På andra sidor så som på facebook eller bilddagboken har jag en bild på mig, i en mindre snygg variant, älskar att fula mig på bild och även om jag inte alltid vågar visa upp de flesta bilderna så blir jag ibland modig när det gäller avatarbilder och visar upp någonfulsnygg bild 
Jag brukar oftast tänka och välja en Avatar så den speglar mig själv på något vis, de där oseriösa bilderna speglar mig själv ganska bra då jag ofta inte alltid tar allt på så stort allvar.
Nu för tiden är jag väldigt noga med att bara använda mina egna bilder som Avatar, eller som denna, en bild med tillstånd från fotografen då jag själv vet hur illa det känns som fotograf att få sina bilder bestulna.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nu har jag marsvinen eftersom jag mest håller till på mif. Men jag ska byta till en bild av bättre kvalitet som visar både ett intresse och min fotografiska färdighet.
Jag älskar ju rådjur, och då passar ett rådjursporträtt bra. Nu har jag bytt till ett som är mindre vintrigt än det förra.
Olle
Jag har en bild på en av mina hamstrar. Cipper, tycker den rosa bakgrunden lyser upp inlägget och att min hamster är så underbart gullig :3
Jag har en bild på mig själv och en av mina kaniner, är mest inne på kaninsajter så ja.. Jag tänker nog inte så mycket, tar bara en bild som jag känner för att ha.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!