(M) Kritik- Bullterrier.
Trädstammen till vänster tar upp lite för mycket uppmärksamhet, så jag skulle nog ha försökt att inte fått med den i bilden alls. Tycker att du ska pröva beskära bort den och se hur det blir.
Sedan ser det också ut som att skärpan ligger lite fel, hade varit bättre om den låg på hundens huvud.
En annan sak jag tänkte på är att hunden nästan ser lite uppstoppad ut. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunnat lösa det och få bilden att kännas lite mer "levande" - kanske genom att försöka få med lite mer av kroppen eller kanske husse som väntar i bakgrunden? Eller kanske en annan vinkel så att man såg lite utav hundens ansikte.
Annars känns både skärpedjupet och färgerna bra. Lövverket ur fokus i bakgrunden ger en intressant och fin bakgrund som samtidigt inte stör.
Jag som tycker att trädet ger ett lite speciellt intryck. Svårt att förklara. Ha ha, hon ser lite uppstoppad ut i verkligheten också :-) Svårt att ändra på. Att lägga fokus på huvudet ska jag tänka påtill nästa gång! Detta var ett helt spontant kort på en anatomi kurs när vi var ute. Inget planerat alls. Tack för kritiken!