Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 445 ggr
Tangotime
0

(L)Kritik- Whippet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par bilder som jag tog i går som jag skulle vilja ha lite kritik på. Var snälla jag är amatör Tungan ute

Tangotime
0

Suddig för kameran hängde nog inte riktigt med. Men jag gillar bilden ändå :-)

Tangotime
0

Denna gillar jag mest för att Ville tittar åt ett håll och Alexandra åt andra hållet. Bilderna är inte redigerade något alls så tips om vad som behöver göras tas tacksamt emot!

EmelieJolly
0

#1 Jag hade gärna sett att det var mer rum framför hunden och att hunden var skarpare, men annars en bra bild.

#2 Skulle varit bättre ifall skärpan satt på rätt ställe och om du hade tagit den närmare.

#3 Jag gillar den här bilden. Jag gillar att ni kollar åt olika håll och att bakgrunden är suddig.

Tangotime
0

#1 Skarpare absolut. Kameran hängde nog inte med i farten. Men mer rum framför hunden, då menar du att du skulle vilja ha mer gräs mellan mig och hunden? Kan du förklara varför? Jag tycker nämnligen att det är snyggare om hunden är i mitten av bilden :-)

#2 Ja det är jätte synd att han blev så suddig! Men närmare? Då hade jag fått vinkla kameran och blir det inte ännu svårare att få en bild skarp om man tar en snabb rörelse nära?

#3 Tack. Jag tog bilden när jag ställde in inställningarna på kameran. Hon stod på andra sidan en stor vattenpöl i skogen. Vi släppte honom för att han skulle springa igenom pölen när jag fotade…men han sprang runt :-)