Vad gör en bild till...
Vad tycker ni gör en bild till en bra avatarbild? Och vad blir en dålig avatarbild? Har ni exempelbilder att visa, så visa dem!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
En bra Avatar bild är väl tydlig så man ser vad den föreställer.
En dålig är väl motsatsen ;)
(ps, min är dålig, för man ser inte så bra)
Sen tycker jag att det är bra att ha en bild som inte är för lik andras bilder… (har man en bild på sig själv är det ju lätt
)
Jag borde bli bättre på att inte byta min Avatar så ofta dock 
Min avatarbild är jag ganska nöjd med… det är rätt och slätt en bild jag har ritat 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
I mina ögon är en bra avatarbild något som representerar en själv, kanske en bild på just sig själv eller som MyTwiggs här ovan har en ritad bild som just representerar henne för jag antar att det är en Cornish rex som bilden föreställer det är iaf vad jag förknippar användarnamnet med :-)
Bilden tycker jag även ska vara enkel, eftersom avatarer ofta är väldigt små så får bilden inte vara för plottrig med massor av detaljer, mönster eller färger som rör ihop allt så man inte ser vad det är.
Min bild jag har här är nog andra eller tredje bilden jag har här på iFokus under dessa år. Denna är den jag haft längst då jag tycker den är bra, ej rörig och iallafall jag ser att det föreställer mig själv och en hund, vilket representerar mig själv rätt mycket, egentligen bör det kanske vara ett marsvin på bild då det är det djurslag jag hanterar och gillar mest just nu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se