Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 472 ggr
SwedenZoo
0

(M) Kritik: Elefant

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Här kommer en bild jag vill ha M kritik på. Den är från Borås Djurpark.

Bilden är förminskad något för att gå och ladda upp.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

SwedenZoo
0

Ingen? Obestämd

Nusse123
0

Stocken (eller vad det nu är?) bakom snabeln stör väldigt mycket, skulle också vilja ha det mer fritt bakom och inga andra elefanter där.

Men det är ju svårt att få elefanter att flytta på sig ;)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

SwedenZoo
0

Tack för kritiken!

Jag håller med om att stocken är väldigt irriterande, men elefanterna i bakgrunden tycker jag livar upp bilden lite.

I övrigt, står elefanten bra, alltså om stocken inte hade varit där och så?

Mari
0

jag håller med om att stocken stör.

Står du som människorna i bakgrunden och "tittar ner" på elefanten? Känns nästan som du står på marken framför elefanten men ändå inte.
Bilden känns lite tråkig tycker jag, elefanten känns lite "stel" precis som att den har tråkigt. Jag vet dock inte hur du hade kunnat göra det bättre, kanske om man lockat elefanten på något vis så den blev jättenyfiken och lyfte snabeln lite mot kameran?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

majlar
0

Jag tror att det  är betonghuset som stör i bilden. Annars tycker jag elefanten ser fin ut. Den kanske är lite trött, och precis fått lite vila.

SwedenZoo
0

#4 Jag står nere i anläggningen och fotar, lite snett uppåt. Dessutom är faktiskt elefanten påväg mot mig, så vet inte hur den blev stel ;)

Ska kolla om det finns andra bilder som har passar in på vad ni säger Skrattande

Mari
0

#6 Jag funderade om du verkligen stod på samma golv som elefanten eller inte, tycker det känns konstigt men vet inte vad det rär riktigt.

Egentligen kanske det skulle blivit en roktigt cool bild om du satt på huk och tog bilden underifrån, i grodperspektiv, antingen lätt eller kraftigt så man framhäver hur stor elefanter är

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se