(M)Kritik - Humla
Hej!
Jag skulle gärna vilja ha kritik på denna "humle-bilden" som jag tog idag. Bilden föreställer en Humla som satt på en blomma.
Jag har aldrig tidigare fotat insekter så jag har ingen som helst aning på vad man ska tänka på så ni får gärna ge tips
Bilden är fotograferat med ett bakvänt objektiv och även första gången jag testar det så det blir som det blir då!
Undrar samt även vad det är för "knoppar" som sitter vid benet på humlan. Den verkade inte jätte kry för den flög inte iväg som de annars brukar göra…
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Knopparna är löss. Vanligt förekommande även bland insekter.
HH
Humlor
Verkligen en vacker bild! Härlig mjuk och behaglig skärpa som jag tycker du har lyckats placera fint på rätt delar av humlan. Färgerna däremot tycker jag är aningen dassiga men de passar ändå bra till den mjuka skärpan.
Är det Dekols tutorial du har testat på? Den som jag tror han kallar "Vänd på steken" eller liknande, finns en tråd om det här. Annars tycker jag att du allt får berätta lite mer om denna metod - man blir inspirerad!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Tack så mycket!
Ja, jag har använt dek's tutorial, det var lite knepigt att få det rätt men efter ett tag fick jag till det! Ja, färgerna blev lite som dom blev, dessutom i motljus men det var lite svårt att vända på humlan, hihi 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Åh nu vill jag ha vår så det kommer fram blommor och humlor
Du får sluta frestas med sånna här bilder 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se