(M) kritik- katter

Första bilden är något oskarp och ofokuserad på katten. Man ser gräset och blommorna tydligast, katten får inte mycket plats om man säger så.
Sedan kan man ju inte rå för vad katten gör på bilden, men svansen stör lite. Men jobba på fokuset så blir det bra. :)
Andra bilden.
Verkligen vacker katt!
Bakgrunden stör med det blåa runt studsmattan. Kopplet täcker katten och det ser inte så bra ut.
Hade även velat ha mer luft åt det håll katten tittar. Här har du lyckats bra med fokuset tycker jag. :)
Fortsatt lycka till!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Första bilden: Du borde tänka på att inte "stå över" katten, utan hellre i gämnhöjd eller någon intressantare vinkel. Det skulle kanske även gett ögonkontakt eller någonting sådant x] Sen skuggan som går lite över katten och mörkar ner ansiktet osv. är väll lite irriterande..
Det går ant. att dra ner bländartalet på kameran. Om inte så kan du ju inte göra nått åt bländar talet, men för att få fokuset mer på katten så borde du dra ner bländartalet o få bakgrunden lite "suddig" ^^
Andra bilden: Assöt katt först o främst oO' Den här bilden gillar jag mer & har bara två saker att säga om den:
1. Selet, kanske kunde laft det på andra sidan, så skulle de dra mindre uppmärksamhet till sig ..
2. Studsmatta .. Jag har extrema problem med att se djur över huvudtaget på studsmattor, då jag helt enkelt föredrar att se de i någon "naturligare" miljö ^^

#2-3 Tack ska tänka på det till nästa gång jag fotar :)