(M) Kritik - Katt
va ute och fotograferade lite och som vanligt vill ju katterna vara med så jag kunde ju inte låta bli att fota dom osså.
De här 3 bilderna är dom som jag blev mest nöjd med även om dom kanske inte är världens bästa.
Men vill gärna ha så kritik som går! 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Jättefina katter! Bilderna är också bra, men några tips är att försöka ta kort uppifrån så lite som möjligt.
Första bilden hade jag gärna sett framtassarna på också och på sista bilden hade jag velat ha mer luft åt det håll katten tittar mot. Den hade även blivit bättre om du sänkte kameran lite.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Tack :)
Jag kan säga att jag har ingen lust att ligga ner på en lerig plats för att ta kort på katter, och om jag hade tagit ner kameran hade det blivit helt jätte fel, suddigt och allt 
Medarbetare på Djurfoto
Håller med #3 i allt h*n säger. Jättefina katter som du fångat ganska bra!
Nr1 skulle jag vilja ha en renare bakgrund utan den blåa ringen , utan halsbandet och med tassarna!
Nr2 Saknas ena örat. Skulle också vilja att du hade kommit lite mer i nivå med katten, då skulle det bli lite bättre!
Nr3 Tycker jag är fin, men här saknas liksom i Nr1 tassarna!
I övrigt tycker jag dem är bra, men inte super 
Hoppas du förstår vad jag menar 
Tack,
jag ska tänka mer nästa gång, men jag blev helt förvårnad när jag fick sånna här bilder!
Trodde aldrig att det skulle gå, dom är inte stilla i en sekund
på #2 skulle jag vilja ha mer luft på höger sida om katten, inte fram då utan sidan, tassarna syns men dom göms under pälsen 
Medarbetare på Djurfoto

Den första är helt klart finast.. Även fast jag tycker att det har en aning blå ton i sig [kan iof vara min dataskärm som får det att se ut så ..] Men annars var den snygg (;
De andra har du väll gjort samma "fel" [okej, det är väll inte fel .. men aa, du fattar vad jag menar, va ?] på - tagna uppifrån, försök att hitta roliga vinklar eller vara i gämnhöjd som katten (;
snart ger jag upp att fota katter , alla klagar över att jag aldrig är höjd med katten, även om jag hade lagt mig mer hade ni klagat ändå.
Jag får panik
Medarbetare på Djurfoto

#8 För det första - ingen klagar. Du ville ha kritik, och det fick du.
Att alla ser samma "fel" är väl inte så konstigt, vi tittar ju allihopa på samma bilder.
Försök ta en bild där du är i jämhöjd med katten, så ser du skillnaden.
//BrightGloria
- Hemsida
jag har tydligen inga bilder som jag är i jämnhöjd med katterna…
Medarbetare på Djurfoto

#10 Då är det bara att ta nya. :) Det bästa med att få kritik på sina bilder är att man kan utvecklas inom fotografering och bli bättre.
//BrightGloria
- Hemsida
jag måste ju lägga mig ner om jag ska komma i ögonhöjd
Medarbetare på Djurfoto

#12 Inte nödvändigvis. Ta den här bilden t.ex.
Katten sitter på en trappa och du behöver inte sänka dig till mindre än trappans höjd.
Katten kan sitta i ett träd, på en stubbe dyl. Man kan hitta på mycket om man inte vill sitta lågt.
//BrightGloria
- Hemsida
Jo, men mina katter är inte så villiga att sätta sig precis där jag vill ha dom. Antingen ligger dom på marken eller så sitter dom i ett jätte grenig träd 
Medarbetare på Djurfoto
Din första är ju i nivå med katten. Du klarar säkert av att fota katter, om du har lite tåladmod så ska det nog gå bra.