(L) kritik blandade bilder.
#2 Jag tycker att bilden är brusig och oskarp och sen så förs blicken mot bakgrunden. Skulle vart bättre om skärpan låg på katten och en enfärgad eller suddig bakgrund hade vart bättre.
#3 Det skulle ha vart bättre ifall hästen hade öppna ögon och sen så förs blicken mer mot stallet bakom.
#4 Bilden skulle ha vart bättre ifall du tog den lite närmare och om den var skarp. Men i det här fallet kunde du kanske inte gå närmare.
#5 Bilden skulle bli bättre om du beskär så att bara hästens huvud och hals syndes ( att inte bogen och ryggen syns) och att bakgrunden var suddig. Då hade hästen "stuckit ut" mer i bilden.

#3 Väldigt fina färger och skärpa. Bakgrunden är däremot rörig och som EmelieJolly säger så hade det varit finare om hästens ögon var mer öppna.
#4 Även här är bakgrunden rörig och tar åt sig för mycket uppmärksamhet. Hästen har däremot ett fint uttryck och är i fint fokus.
Himlen är för ljus och ser inte naturlig ut, trådarna som sträcker sig över himlen stör lite också. Men det är ett svårt ställe att fotografera på, så jag tycker att du lyckats bra.
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
#2 - fin katt med cool min, gillar sepiatonen i bilden. Vinkeln är okej men jag saknar kattens tassar. Bakgrunden är rörig och stör, hade du flyttat dig lite åt höger så hade det nog blivit bättre. Sen hade jag nog dragit lite mer i kontrasten :-) Men bilden är pixlig så kvaliteten verkar inte vara den bästa.
#3 - Trevlig vinkel. bra ljus och fina färger. Men skärpan har hamnat påi bakgrunden så hästen är faktiskt inte helt skarp. Den halvblundar vilket ser konstigt ut. Massor av störande objekt i bakgrunden - hästar, skottkärror mm. Man bör alltid se sig om innan man fotar och försöka få en så ren bakgrund som möjligt.
#4 - den bästa bilden av de tre. Fin skärpa. Ljuset är bra. om än himlen lite för utfrätt. Samma sak här dock - se dig omkring innan du tar bilden, hade du flyttat mer åt vänster hade du fått med mindre av stallet. Och - beskär. Den här tror jag skulle göra sig bra i kvaradratiskt format.
Trådarrna kan man lätt ta bort men staketet kräver lite mer jobb, men det kan vara värt på denna bild :-)
Lycka till
//FotoAlle
Tack så mycket alihopp =) Nu kan jag ta hjälp av era komentarer och lära mig är gäte glad för de =)
#12.Dem här bilderna tog jag med en nokian n95 hehe. Men ska skaffa en riktig sytem. Jag har tyvär inte till gång till ett radigerings program . Så om du vill kan du beskära bilden du ville och ta bort trådarna på vilden/bilderna du ville