Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 767 ggr
London999
0

(M) kritik -häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är ganska ny här och hittade precis in på denna sidan,

så tänkte höra vad ni har för kritik på denna bilden, som jag tagit på min kompis häst,

jag vann nämligen en fototävling med denna bilden i skolan. vad tycker ni? :D

Martin
0

En annorlunda beskärning/komposition vilket gör att man intresserar sig för bilden. Isbildningen i "morrhåren" får fantasin att tänka, en ryttare med sin häst på vidderna en vinter, eller är det något annat?

Dock hade jag velat ha med ryttaren, så samma fotoställe men komponerat så att man riktat kameran uppåt istället. Samma skärpedjup, så att bläs/huvud och ryttare bara tecknas svagt i bakgrunden. Tror det kunde gett bilden mer.

mvh Martin

London999
0

det första med att man blir intresserad av bilden sa domarna som dömde den i skolan oxå, att man var tvungen att tänka lite för att komma på vad det var :P och du har ganska rätt, fast vi red i en snöhage ;) 

okej tack för tipset ska tänka på det nästa gång, det var lite svårt att få en bra bild för lille hästen ville inte stå stilla :D

Mari
0

Jag gillar denna bild, det gör inget att ryttaren inte syns för denne närvarar ändå med foten i stigbygeln. Man känner sig härlit nära hästen men jag saknar den där klara skärpan på "känselspröten" där isen har fastnat, kan inte hitta någon kanonskärpa någonstans.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

London999
0

ja, jag har faktiskt inte tänk på skärpan så mkt, det var ett lycko kort tog två stycken och den första var suddig :(

London999
0

jo jag hitta skärpan, har fått den på "känselspröten" till vänster vid sidan av mulen :/

Mari
0

Jo jag såg nu också när du påpekade att det är lite skärpa där vid spräten vid stigbygeln.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

London999
0

ja, så den sitter på fel ställe egentligen :/