Ödlor och andra smådjur
Hur ska man göra för att få så bra närbilder som möjligt på exempelvis ödlor eller andra smådjur? Kan man ha på blixten när man har kameran så nära, eller kan man använda sig av någon annan inställning på kameran?
Jag använder mig av en Canon eos D400, och kan fortfarande inte med kameran så värst väl, så rekommenderar ni någon speciell inställning, förklara gärna vart den sitter o hur jag ska ändra den osv..
Är djur känsliga för blixtar så nära sig? Eller går det bra att fota på nära håll om man ska ha blixt? För det kan ju bli mörka bilder annars.
Jag har också haft svårt att fotografera ödlor och reptiler, ska bli kul att höra vad någon "expert" säger. 
Haha ja det ska bli intressant o se 

Det ser ju faktiskt jättebra ut! Så det kan ju vara nåt att testa på kanske
Måste berömma dig faktiskt, du har perfekt ljus och jättebra vinkel, ser skitbra ut! 

#5 tack. Jag är verkligen amatör men jag har provat mig fram till det jag tycker unkar bäst och det är att sumpa blixten för att slippa skarpa skuggor och få ett mjukare ljus. Tycker bilderna blir finare om man fixar med bra ljus från flera olika håll. :) Har själv en Canon men det är en 350D. Något äldre än din :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Okej, men jag tycker du har lyckats mycket bra iaf! Jag ska se vad jag kan fixa sen på egen hand, ska trixa mycket med ljus och sådär :)
Jag vet inte om du hört, eller sett, men det är en kille som tipsar hur man kan göra en egen hemmastudio, till att ta kort på lite mindre djur,
här är en länk till hans "blogg": Fotostudio
Kan ju alltid vara bra ifall man vill få lite bättre inomhus bilder med en väldigt neurtral bakgrund :)
Denna bild är tagen med min då varande mobil Sony Ericsson K850i med 5 mp i macroläge.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek