Fotoutmaningen #15
Det nya temat är Du och jag fri tolkning 
Vinnarens pris är att starta en ny tävling med tema och att välja vinnarna. Lycka till!
Du kan tolka det hur du vill, bara det är något djurrelaterat med i bilden. Tävlingen är aktuell i en vecka och avslutas den 7 maj kl: 00.00. (Ditt bidrag ska vara inlämnat före den 7 maj)
Tidigare teman:
#1 - Oväsen
#2 - Vatten
#3 - Lek
#4 - Smuts
#5 - Överlägsenhet
#6 - Färgrikt
#7 - Nyfikenhet
#8 - Äventyr
#9 - Kärlek
#10 - Förberedelser
#11 - Jullov
#12 Stilfullt
#13 Rörelse
#14 Vaknat på fel sida
Denna vecka ---> Du och jag
SÅ HÄR GÅR DET TILL FÖR DIG SOM TÄVLINGSLEDARE
* Du väljer ut ett tema för kommande veckas fotoutmaning gärna ett som kan tolkas på olika sätt
* Utmaningen pågår i en vecka så du måste ändra tiderna här.
* När tiden är slut har du 1-4 dagar på dig att presentera vinnarna och gärna en motivation till VARFÖR du valde just de vinnarna.
* Ettan blir den som får starta nästa veckas fotoutmaning.
REGLER!
* Du måste ha tagit bilden själv.
* Fotot MÅSTE ha en knytning till djurfoto dvs. djurrelaterat.
* Posta ett (1) foto/medlem som ni tycker representerar temat.
* Lägg gärna till information om var, när och hur.
* Personen som väljer temat utser "vinnaren" samt andra och tredje plats, den som kommer på första plats väljer nytt tema och startar en ny omgång.
* Försök hålla tråden så fri som möjligt från onödiga kommentarer.
* Inga bilder får visas direkt i inlägget <-- NY REGEL
Lycka till allihop!

OBS!
Jag har lagt till en ny regel som kommer att gälla i framtiden för dessa fotoutmaningar.
Att man INTE får visa bilden direkt i inlägget. Varför? För att alla ska ha lika stor chans att få visa upp bilderna då detta tillägg med att visa bilden direkt i inlägget bara går att använda om man har iFokus plus.
Jag hoppas att det inte medför några problem
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#12 Bra regel. Men alla kan ju faktiskt visa upp sin bild, iaf de med explorer. Publicera ett inlägg med önskad bifogad bild, kopiera bilden, ändra inlägget och klistra in bilden, och publicera igen. Litet "fusk" kanske, men det funkar.

Mitt bidrag - lyckas inte lägga in min bild här, nån som har någon idé på vad jag gör fel? :P

#12 Även om jag inte kryssar i rutan så visas mina bilder i inlägget.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#14 Bilden kan vara för stor, testa att förminska den
#15 Hur menar du nu? Den lilla rutan uppe i högra hörnet syns alltid varesig man kryssar i rutan eller ej, din bild syndes ej i stort format från början i inlägget utan det var en annan som jag redigerade 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#15 Ok, då vet jag. Hihi
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag och älskade Thaizon. Jag har hållt i kameran när jag tog den även om jag är med på bilden. (ignorera min min)
Detta får bli mitt bidrag.
En bild på mig och min älskade (och saknade) lille Pelle.
Bilden togs förra våren.

får bilden ha varit med i andra tävlingar innan osv.. ?
Och är det okej om någon annan har tagit bilden om det är jag som är med på bilden?
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Fast jag är väl försent ute endå :P
Medarbetare på Djurfoto
#24: Även om det inte är jag som är tävlingsledare så svarar jag den här gången. Ja, det är okej att bilden har varit med i andra tävlingar men nej, det är inte okej att tävla med en bild som du inte har tagit själv. (Jag lägger till det bland reglerna nu, insåg att det inte stod sär fast det borde göra det).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Okej, tack 
Medarbetare på Djurfoto
Då låser jag detta inlägg då tävlingstiden har gått ut. Inväntar med spänning resultattråden! 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se