Äntligen orrspel!
Puuh, nu har jag äntligen lyckats sammarbeta med mitt photoshop och jag har äntligen lyckats ta mig ut på orrspel :D Det blev dock kvällspel men jag ska ut på morgonspel snart också.
Tog en massa bilder nu, pappa hade köpt ett bättre gömsle den här gången så vi satt ungefär mitt på myren och trodde att vi satt superbra MEN… självklart var det en pytterliten ridå med små ungtallar framför oss (ca 10m) och självklart så bestämmer sig orrarna för att spela just framför den >.< Så bilderna kanske inte kommer vara helt perfekta men jag gjorde mitt bästa där i det trånga utrymmet, man va ju också tvungen att vara extremt tyst när man bara var 20m ifrån dom. Vi satt iallafall där från kl 16.30-19.30 ungefär. Jag tror dom sammanlagt var ungefär 10 st.
Här kommer ett oar bilder som blev, kan ju bara säga en sak: Orrar är ståtliga fåglar :)
Gillar hur han står och tittar på mig :)
Dom för en väldans massa liv, bla en massa högt kackel och sen ett ljud som inte går att beskriva i bokstäver, det låter jättehögt och ja.. det går helt enkelt inte att beskriva, man måste helt enkelt höra det själv :P
En massa bråk blev det självklart också, vissa såg lite tilltuffsade ut på huvudet och en av dom hade till och med blivit av med halva stjärtfjärdrarna.
Stora tuppen med bara en halv stjärt.
Sista bilden för den här gången :) (tog dock 140 bilder)
Oj jag ser nu att bilderna blev ganska suddiga, jag kan ju säga att dom verkligen inte såg ut så i photoshop.

Supergrattis till finfina bilder! Orrspel har jag aldrig någonsin sett det måste vara en häftig upplevelse.Tack för att du delar med dig.
/Uffe
Tack så mycket! Ja det är riktigt coolt att vara så nära när dom fightas och låter. Det låter nästan som att slå ihop två stenar när de ryker ihop med vingarna.
Coolt! Fina bilder också.
Att de ser suddiga ut kan vara för att de laddas upp här på iFokus, klickar man på den redan stora bilden så blir den ännu större och inte alls lika suddig :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack :)
Var ute och fotade igår också och den här gången var vi bara ca 10m från dom så det blev helt klart mycket bättre bildern den här gången!
Den här tuppen var riktigt nära :)
Så här illa kan det gå om man hamnar i bråk.
Riktigt vackra är dom.