Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 448 ggr
Tindrans
0

(H) Kritik - Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La in några bilder tidigare och har hunnit med att ta en massa nya som jag blev nöjd med men vill ha lite kritik på! :) 3 bilder

Tindrans
0

Tindrans
0

Mari
0

Oj oj att jag har missat dessa!

Jag gillar alla tre och hela bildidén! Jättebra tänkt. Ren och fin bakgrund som jag även tycker passar bra med lite mörkare skuggor.

Generellt för alla tre bilderna är att de är skarpa på "fel" ställen, jag skulle vilja ha skärpa på både hund och människa och då speciellt på hundens ögon. Sista bilden är ju underbar! Synd så synd att den är oskarp.

Att få skärpa över hela bilden tror jag man kan hjälpa på traven genom att ha en mindre bländare på objektivet.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Tindrans
0

Jaa lite tokigt att det blev så, körde på självutlösning och autofokus så hade nog hoppats för mycket på den ;) Får ha en anna modell och fota själv istället tror jag! :P

Jag är ganska ny på det här med systemkameror, en mindre bländare på objektet, vad innebär det? ;P

Mari
0

#4 Nu ska vi se här om jag tänker rätt, har man en mindre bländare dvs ett högre bländartal så blir större delen av bilden mer i skärpa. Har men en större bländare (lägre tal) så blir oftast bakgrunden oskärpt och bara det i förgrunden i skärpa om man ställer in rätt.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, är trött och borde inte sitta och svara på kommentarer just nu Flört

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jodiz
0

Cool bildidé! Gillar speciellt ettan, hade dock nog velat ha skärpan på ögonen istället, nu blir det jobbigt att kolla på bilden. Gillar verkligen bakgrundsfärgen, den passar ihop med hundens färg och är neutral.

Och så är hunden väldigt söt! Har själv en Weimaraner hemma, kärlek till dom :)