Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 489 ggr
NaimaG
0

(H) Kritik - Vacker fågel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istället för att lägga upp denna bild på min sajt så lägger jag upp den här för att få er kritik.

Kamera: Canon EOS 1000D
Objektiv: Tamron telemacro 300mm
UV-filter
ISO automatisk
Slutartid 1/200

NaimaG
0

Här är lite andra ni gärna får kritisera också.

NaimaG
0

bläsand

NaimaG
0

tösen

NaimaG
0

Ingen som vill ge kritik?Obestämd

NaimaG
0

Hmm, ingen kritik. Rynkar på näsanObestämd

AnnaCDSG
0

Jag är nybörjare på fågelfoto så jag kan tyvärr inte ge så bra kritik, men i bild 1 och 4 gillar jag att lite växter sticker upp i kanterna, då blir bilden roligare att titta på än när det är bara vatten. Bild 4 hade nog varit ännu bättre om fågeln var lite mer åt vänster i bilden och i bild 1 kanske man kan beskära bort lite av vattnet längst upp. Det är vad jag tycker, men jag är ju inget proffs, som sagt. Glad

Anfa
0

Är helt nybörjare på foto, men mitt helhetsintryck är vinkeln…  skulle vilja ha dem lite mer framifrån :)

OlleA
0

Fina bilder, men jag tycker att fågeln är lite för mycket i mitten på allihop. Det är bättre att ha den lite mer åt kanten och låta den simma in mot mitten.

Olle

Mari
0

Jag håller med OlleA här, fina fåglar men bilderna tycker jag inte ger riktigt rättvisa åt dem. har du lagt på extra skärpa i efterhand? Känns som att de skulle behöva mer skärpa (inte tillagt) på just fåglarna.
Jag är heller inte bra på att kommentera fågelbilder, har faktiskt knappt fotat fåglar själv men man blir väldigt inspirerad!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se