Funkar den här?
Det är några fåglar som byggt bo i våran vatten pump, så jag satte mig en bit bort och fotade när dom7den flög fram och tillbaka med mat. Fick endel skarpa bilder på fågeln, men det jag undrar är om hela bilden blir förstörd av pumpen? Först tyckte jag det var lite kul att dom byggt bo i en vattenpump, men den blev inte så bra på bild 
Har också lite problem med hur jag ska beskäa bilderna, ska jag ta bort så mycket av pumpen som möjligt, eller lämna den som en del av bilden? (bifogade bilden är helt oredigerad, endast förminskad).
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Oj vad roligt!
Jag tycker det fungerar men prova också fler möjligheter, kanske fota i stående format så man ser ännu mer av pumpen? Jag tycker det var roligt att de byggt bo där så för mig förstör inte pumpen något. Men testa också att fota så nära fågeln och själva delen den sitter på så man får med så lite som möjligt av pumpen.
Det skadar ju aldrig att testa tills man hittat något bra, jag tror säkert att flera olika vinklar och format fungerar om inte så kan det bli bra dokumentationsbilder som man kan kolla på senare i livet och minnas
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hej!
Jag tycker att du fick en kanon bild på Talgoxen, Skärpa och färger är bra, skall man sedan ha lite önskemål så skulle jag vilja se lite mer av talgoxen utan skuggan på bakre delen av kroppen , du får se till så att den placerar sig på ett lämpligt sätt för dig ;-) men den är absolut bra som den är och jag tycker att skärpan är superfin! så bra skulle alla bilderna man tar blivit ;-) Och pumpen "gör" bilden. den visar ju en liten "historia" .
Tack så mycket för era kommentarer!
#1 Då tänkte vi likadant, jag provade i stående format först
Men tyvärr fick jag vänta en stund mellan varje gång den flög och hämtade mat så då började min arm skaka, så jag fick byta taktik
Tack för din kritik, jag ska prova att beskära mer och se vad som ser bäst ut.
#2 Tack! Haha, jag får väl såga ner trädet
Vad gör man inte för den perfekta bilden xD eller om det är pumpen som skuggar… Men jag ser vad du menar nu när jag kollar på den, hade ju blivit bättre utan skugga 
Laddar upp denna också, bara för att det ser så kul ut
det är när den flyger ner i pumpen

Har du ingen tripod att sätta din kamera i ? monopod och tripod är saker som är guld värt vid rätt tillfälle (som här) då blir det inte så fruktansvärt tungt och "darrigt" när du skall ta din bild. Om du sätter den på ett stativ och förfokuserar på stången i mitten av pumpen så har du en stor chans att få roliga bilder när dom kommer med mat till sina ungar. men precis som i förra bilden så har du jättefin skärpa.
men prova en annan tid på dagen då solen står i ett annat läge , det är mycket bättre än att fälla trädet :-) Och skuggan behöver inte att vara "fel" det är hur du upplever din egen bild som avgör, Man kan ju säga att skuggan "livar upp bilden också.
#5 jag har ett stativ, men det tänkte jag inte ens på att använda! Om det hinner bli bra väder igen innan fåglarna flyttat ut så ska jag prova dina tips, tack!