Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 918 ggr
Ronja06
0

(H) kritik - valpfotografering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För några dagar sedan fick jag uppdraget att åka till Norge och fota dessa helt ljuvliga sheltievalpar på 7 veckor. Konstruktiv kritik önskas! :)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Bild 2 - en av tikvalparna

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Hmm.. blev dubbelt inlägg. Obestämd Har använt mig av min Nikon D90 iallafall ;)

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

Hm.. Ingen som har något att säga?

Mvh Emelie Förlägen

Metinia
0

Härliga bilder! Färgerna och ljuset sitter bra. Skärpan är snygg, dock verkar det som om första bilden har blivit lite pixlig när du förminskade den.

Jag gillar känslan i första bilden, otroligt sött med tre valpar på rad. Dock känns det som bilden lutar ganska mycket, om jag var du skulle jag helt klart försöka räta upp den ganska mycket. Och tyvärr ser det ut som om deras päls har blivit ganska utfrätt i högdagern, iof inget som stör överdrivet mycket.

Den andra bilden vet jag inte riktigt vad jag tycker om med tanke på komposition och motiv. Jag tror iaf att jag gillar dett den lutar, kompositionen är ganska intressant och på så sätt bra. Dock känns valpen trött och seg och den bidrar på något vis egentligen inte så mycket till bilden mer än att den är där. Alltså, självklart att det ska vara en valp i bilden, men jag hade velat se någon starkare känsla eller "state of mind" eller aktivitet hos valpen. T.ex. att den ser riktigt trött ut, eller väldigt livfull eller ledsen eller egentligen nästan vad som helst. Just nu ger bilden ingen känsla alls och tyvärr faller rätt platt i mina ögon.

Jobba lite på känslan hos hundarna, annars så är det mycket fina bilder! De visar helt klart att du behärskar det tekniska, :)

Ronja06
0

Tack för kritiken :)

Haha, du ska bara veta hur mycket jag arbetade för att få dessa trötta små valpar att försöka se lite glada ut. Hade två stycken mycket ihärdiga "medhjälpare" som hoppade, studsade och gjorde roliga ljud ifrån sig. Haha, men dessa valpar ville nog helst bara gå och lägga sig efter en lång dag. Oskyldig (var fotograf i samband med en stor valpträff på kenneln. Valparna blev tyvärr fotograferade sist)

Mvh Emelie Förlägen

old_Louisez
0

Allt jag kan säga är:Helt underbara bilder!!!Skrattande