Byta kamera
Jag har tänkt att byta kamera nu. Jag har en Nikon D40 men vill ha en bättre.
Men en som inte är allt för dyr.. Så har ni några tips vad jag kan köpa?
Skriv vad den heter, kostar och kanske lite om den. :)
Tack på förhand //Sandra

Jag är lite i sammaläge som du, Har en D40 som jag älskar och har utväklas med, men vill byta upp mig. Jag tror för om de ska blir nåon ströe sklilnad ska du köpa en D90 då bård D3000 och D5000 är väligt lika tycker jag. Visst den är dyr, men den de helt klart vara värt. Proa att köpa ett nyt objektib de kan göra undervärk. Om du bara har kit objetivte tycker jag att de är en bre ända att början med att köpa ett nytt.
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Ja precis det vill jag också. :)
Jag har tänkt på en D90 mest, men även dom andra 2 du nämde.
Jo, jag har tänkt på ett nytt objektiv också, eller jag tror mer att jag köper nytt objektiv nu iställe för en ny kamera. Köper kanske en ny när den börjar ha gjort sitt.
Svårt att rekommendera kamera utan att veta vad det är dom gör att du inte tycker att din D40 räcker längre.
Vad är det du saknar som du vill ha i din nya kamera?
mvh Martin
Nikon D3000 tycker jag känns ganska… vad ska man säga?Det är ju en del skillnader till D40:n som jag har förstått det, men jag tycker ändå att de ligger på samma nivå.
Men som #3 säger, vad är det som saknas på D40:n?
Jag har en D5000 och dte är inte nån större skillnad på den och D90. D90 har autofokus i kamerahuset vilket inte D5000 har och fördelemn med d90 är ju att objektiven inte blir lite dyra.
Jag upplever större skillnader mellan D3000 och D5000
Som jag svarade i din andra tråd också så tror jag inte att ditt problem med suddiga och ljusa bilder beror på kameran utan snarare om dess inställningar!
Har du någon bild du kan lägga upp som visar ditt problem? Skriv gärna till bilden vilka inställningar som används.