(H) kritik - siluett
Jag är glad amtör, men skulle endå vilja få prova att ge kritik på din fina bild. :)
Jag tyckte om den mycket, fin komposition, man ser på siluetten att det tydligt är en hund, gräset/vassen bidrar till känslan av en solnedgång vid havet.
Himlen har härliga färger och är inte utfrätt som den lätt blir när man fotar en solndgång/uppgång.
Dock tycker jag att stenarna bakom hunden stör lite, det är en sån stor svart massa som tar bort lite fokus från hunden, i alla fall för mig.
Bra jobbat!
kram, Maya
UNDERBAR BILD!!! Jag blev heeeeelt kär i den! Kompositionen bra, det tekniska underbart, ljuset perfekt. Motivet är fantastiskt, älskar hundens position, man ser hur den kollar ut över landskapet. Det enda som jag stör mig lite på är vissa vasstrån som är lite väl långa.
Men seriöst, det här är en sådan bild som jag (om jag var fotografen bakom den framför allt) skulle sätta upp på väggen i typ A1 format! (Alltså typ 60x84 cm). Det går inte att motstå den här bilden!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag kan bara instämma, det här är en av de bästa bilder jag har sett på länge! Den återger verkligen den sköna sommarkvällen med hunden, gräset, himlen, solen, havet… allt stämmer perfekt!
Olle
Oj, tack så hemskt mycket för alla de fina orden om min bild. Stort tack! Man blir lite varm i hjärtat faktiskt :)
#2: Har faktiskt allvarligt haft lite funderingar på att göra en förstoring, på denna bild + några andra som jag fotade under denna kväll. Arbetade mycket med siluetter den kvällen nämligen, och lyckades få till ett par roliga siluettbilder. :)
Mvh Emelie 
#4: Vad roligt! Men vad nyfiken jag blev nu, vilka andra bilder var det du funderade på också? Hihi, hade varit kul att se, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Mums! Riktigt snygg ! Siluetter kan vara ganska svårt att få till, men i detta fallet så tycker jag att du verkligen har fått till det bra. Och jag tycker definitivt att du skall göra en förstoring på den , den pryder vilken vägg som helst!
Grattis till en kanon bild.
/Uffe
#5: Nu har inte alla dessa bilder med djurfoto att göra, men jag kan ändå visa upp dessa. Även om jag vill påstå att bilden här ovan är min klara favorit. ;)
Bild två som jag funderat på att förstora är en siluett av en bekants vovve. Älskar den röda färgen, fick till denna färg då solen stod som lägst och var som rödast. Eftersom bilden är oredigerad (har enbart lagt till min "logga" på den) så har jag inte fixat att bilden lutar för mycket. Men vid framkallning skall dessa fixas till. ;)
Mvh Emelie 
Bild 3 har inget att göra med djurfoto att göra. Men ville testa något nytt, så fick krypa på marken ett bra tag innan jag tyckte att jag fick till det hyfsat. Detta är dock en av ett par bilder ur denna lilla "serie", har ett par till bilder på detta motiv. Men inte bestämt mig vilken som skall framkallas.
Mvh Emelie 
Bild 4 hör till bild nummer 1. Viggo (vovven på bilden) satt så lugnt och stilla och spanade ut på landskapet. Så jag hann med att gå omkring och fota ur olika vinklar.
Jag är dock inte säker om jag skall göra fyra mindre förstoringar, eller om jag enbart skall göra en enda jättestor förstoring på bild 1. Hmm… Knivigt det här.
Mvh Emelie 
#7, #8 och #4 vilka pangbilder! :D
Jag blev speciellt förtjust i bild 3, skulle lätt vilja ha den på väggen hemma!
Kram, Maya
#10: Tack så mycket <3 :)
Mvh Emelie 
Dina bilder fick mig verkligen att säga WOW! Underbart vackra, jag ska inte ge kritik då jag är amatör, men dina bilder är underbara.
Jösses vilka fina/vackra bilder, och dom där färgerna , miljön och hunden till..
JÄTTE FINT!!!!
Tack 
Mvh Emelie 

Måste bara skriva vilka fina bilder du har fått till! 
#0 & #7 BEAUTIFUL! Finns inget jag kan säga som skulle göra bilderna bättre, dom är perfekta hund siluetts bilder!