Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-medel
Läst 545 ggr
[Linsenhejhej]
0

(M) Kritik: Kattungen Zigge

Jag stötte på en liten kattunge som hette Zigge.
Han var 9 veckor gammal. Jag passade på att fotografera lite. Tar gärna emot kritik.

[Linsenhejhej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1.

[Linsenhejhej]
0

Bild 2.

[Linsenhejhej]
0

Bild 3.
Hans syster Sockerbit kom förbi också. Nu får ni gärna kommentera.

Johanna-Larsson
0

Supersöta bilder! Skulle vilja ha mer färg i den första bara =) Väldigt bra fotograf!

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

[Linsenhejhej]
0

#4: Tack, det värmde!

IdaT
0

Nästa gång tycker jag att du lägger i Kritik - Hård…
Bild 1 Älskar uttrycket hos Zigge, tycker du har lyckats fånga det här "kattunge-buset" på ett klockrent sett. Tycker att det är lite tråkigt att du har klippt av honom i det högra hörnet. Skulle vilja ha lite mer skärpa på ögonen, men då är vi inne och nosar på hård kritik.

Bild 2 Även här har du lyckats fånga uttrycket hos Zigge på ett mycket bra sätt. Men samma sak här, tråkigt att du kapat i högra hörnet. Bilden passar väldigt bra i svartvitt, och den klarar av att vara det, utan att bli tråkig, men jag skulle ändå vilja se den i färg.

Bild 3 Denna bild fångar mig inte lika mycket som Dom andra två, jag skulle nog vilja ha lite mer luft under, och lite mindre luft över. En lite kortare slutartid för att frysa katternas rörelser hade jag också velat ha. Tror att denna hade varit bättre i färg, då den hade skapat mer intresse hos mig om den hade haft det.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[Linsenhejhej]
0

#6: Tack så hjärtligt för din kritik! Skrattande
Ska tänka på det till nästa gång.

Zigge var ju så söt att jag hade lite bråttom, tror jag. Tungan ute

Bild två finns i färg också, om du vill se.

IdaT
0

#7 Vacker i färg också, men jag förstår varför du lade ut den i svartvitt, katten syntes mycket bättre då! Vet hur det är att fota söta katter, eller hundvalpar också för den delen, man måste se på allt dom gör, så man hinner inte riktigt med att fota.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.