Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 709 ggr
Anfa
0

(M) Kritik - kattbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit i Turkiet och kameran fick följa :) Hittade några underbara kattungar som fick vara modeller, vill ha lite kritik på dessa :)

Har inte lagt ner hela min själ på att sätta dit loggor precis, gjorde de på typ 5 sek i paintOskyldig Så försök tänka bort de ;)

Nikon D90   Nikorr 18-105mm

Anfa
0

Och den här Glad

Anfa
0

Och den här Glad (min favvokisse som döptes till Igor xD )

Anfa
0

Här hamnade loggan väldigt fel men som sagt - försök tänka bort den :)

Så, det var den sista, kritisera på nu bara Glad

Anfa
0

Psst.. ska ja berätta en hemlis?? - Det är fullt tillåtet att ge kritik ;D

Neoos
0

Söta bilder :)

på första bilden skulle du ha kunnat tagit kortet lite längre ner så du fick med den understa kattens tassar också.

Anfa
0

Okej, tack för synpunkt :D

Gips
0

Tummen upp för sista bilden, men sladden i bilden var ingen höjdare;););)

Anfa
0

#7 Tackar :) Nä de håller jag med om, ska prova klona bort den :)

Är ju då helt ny på det här med manuell fotografering, hur ser det ut med de tycker ni? :S

Anfa
0

Puttar lite Glad

Anfa
0

PUT, haha, mer kritik :D Vad tycker ni ang. ljuset, är ny på det här med manuellt, så de vore kul med lite kritik på de också :D

Mari
0

De tre första bilderna saknar jag samma skärpa på katten som det är i bild nr fyra. Därmed måste jag säga att bild nummer fyra är den bästa.

Bild nr 1: Bra färger och ljus, bilden är lite sne men det tycker jag bara är charmigt. Jag saknar den understa kattens framtassar i bild känns lite avkapat just nu. Mer skärpa på just katterna så vore detta en väldigt fin bild.

Bild nr 2: Mysig bild som tappar mycket på att katten inte är skarp speciellt ansiktet jag tänker på då. Jag skulle nog ha efterbehandlat bilden lite genom att göra bakgrunden en aning mörkare för att framhäva katten mera.

Bild nr 3: Denna gillar jag minst av dessa. Väldigt tajt beskuren, hade fungerat om katten tittat in i kameran och inte bort som den gör nu. Även här saknar jag skärpan. Men mycket bra ljus och färger i denna bild!

Bild nr 4: Min favorit! Jättebra skärpa på katten, ljuset ligger behagligt och kattens färg och ögon lyser upp väldigt vackert. Synd på sladden eller vad det är som hänger ovan.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anfa
0

Tack för kritik :D

Finns det något sätt att få bra skärpa på? Är ju rätt så ny i det här, haha Skäms

Mari
0

#12 Kör du med manuell skärpa? Eller per automatik.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anfa
0

#13 Nix, visst är det de man justerar på objektivet?? Skäms

Mari
0

#14 Skärpan kan man ställa in på flera objektiv om man ska ha manuell eller auto. Iallafall på canon. Kanske är annorlunda om man har en nikon?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anfa
0

Jo, det finns en knappsak om man ska ha manuell eller auto på nikon.. Har testat med manuellt men det blir bara konstigt :-/

Rossan
0

Kul att se alla söta katter! Här kommer ett par av mina bilder! Katten är en Maine Coon på 5 månader.

Anfa
0

Vill putta fram frågan på #12, alltså hur man får skärpa på just katten. Bländaren vet jag är ett sätt men finns det något mer att tänka på? Ang objektivet så flyttar man väl inte skärpan, utan den ändras väl på hela bilden? :S :)

Mari
0

#18 Kör på auto och sen ställer du in fokuspunkterna så att du kanske bara har en punkt i mitten där kattens ansikte är. Det kan hjälpa.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se