(M) Kritik: Sheltie
Du har lyckats bra med att fånga sheltiens vakna och trevliga uttryck 
Det som stör är den oroliga omgivningen, jag skulle nog beskära bilden kraftigt för att i princip bara ha hunden kvar. Och i framtiden om möjligt tänka mer på att få en lugn bakgrund. Agilityhindren och ägarens (?) ben skulle jag vilja ha bort.
Undantaget förstås om man vill visa att hunden håller på med agility, men i dethär fallet ser det ut som om det ändå är hunden som är det viktiga, då bör det finnas så lite störande saker som möjigt omkring.
Själv tycker jag det motsatta - jag gillar att bilden är så "rörig" :)
Känns fångat under agilityträning där matte står occh pratar om något helt annat och hunden uttråkat står och väntar, tills den får syn på "roliga fotografen" - "kanske kan du jobba med mig?".
Dock känns förarens ben lite stela, hade velat haft en mer avslappnad kroppshållning för att hålla på den där "matte gör annat"-känslan.
Hade velat haft lite mer tyngd i färgerna, och kanske någon mer "orak" i linjer och så. Alltså känns så rakt uppställt nu, nästan arrangerat och då tappar man ögonblickskänslan lite. Hunden står med baken lite närmare kameran än framkroppen vilket gör att den ser förhållandevis onödigt hög ut baktill. Något att vara medveten om, men i denna bild tycker jag att det fungerar.
Tack så oerhört mycket, Rosino och tsset! 
Det är lite vad man vill säga med bilden - om den är tänkt som ett porträtt av hunden eller en actionbild. Här är det en mix av båda, för att vara en actionbild tycker jag att hunden ser för "uppställd" ut.
Men så är det med tycker och smak