(M) Kritik - Gibbs badar
En av fördelarna med att ha sjötomt är att man får en privat strand=ingen begränsning eller förbud för den svarta långhåriga valpen att bada varma dagar. Drog med kameran ut för ett par dagar sedan och lyckades fånga bland annat den här bilden.
f/2.8 ISO 400 1/1250 och (tyvärr) motsol.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Tyvärr motsol skulle jag inte säga att detta är. Mycket bra ljus tycker jag att du har fått till.
Valpen ser så koncentrerad ut, troligen för pinnen som kastas och syns alldelens ovanför dess huvud? Bakgrunden tycker jag är ren och bra förutom dessa vasstrån (?) som på ett nästan läskigt sätt drar blicken till sig men ändå inte förstör bilden, snarare livar upp den ännu mer.
Gillar verkligen hur du lyckats frysa bilden, vattnet är jättevackert!Det blåa halsbandet är också vackert, lyser upp utan att ta för mkt fokus.
För att fått denna bild ännu bättre så funderar jag på om man kanske inte skulle ha kastat pinnen på ett sätt så att valpen tittade mer mot kameran? Eller kanske haft mer luft ovanför valpen, på något sätt känns det lite tajt ändå så som det är nu.
Måste även också säga att jag gillar din logga och placeringen av den, tog en stund att se den men den är bra!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#1 Tack så mycket för kritiken. Jodå, nog är det pinnen/vasstrået som han vill åt.
Jo, det blev lite tajt över honom, jag trodde att jag höll på att fånga en valp som sprang i vattnet, inte som hoppade ur det.
Kul att du gillar loggan också, meningen är faktiskt inte att man ska se den med en gång, utan det man ska se först är bilden. Samtidigt vill jag inte lägga ut bilder helt utan logga.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
#2 Mycket bra tanke med loggan, jag gjorde något liknande förra veckan som jag tänker börja använda mig av
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se