(L) Kritik - Rosie (kattbild)
Udda men vacker bild. Den känns stillsam att titta på men ändå bjuder den på lite spänning då kattens ögon skvallrar om att det kanske är något intressant längre bort.
Skärpan sitter bra i denna bild, fin beskärning och udda placering av katten - det gillar jag.
Det känns som att bilden är lite för blå, testa dra ner det blåa lite så känns nog bilden inte lika kall. Bilden är även väldigt grynig, hög iso? Gillar gryniga bilder men kan inte bestämma mig om denna grynighet gynnar bilden eller ej.
Blir väldigt facinerad över ögat som man ser närmast, vilken smal pupill! vackert att du fått med alla detaljer så bra
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack för svaret!
Jag har inte själv reagerat på att bilden är kall, men när du säger det så… kanske.Filten hon ligger på som skymtar lite i bakgrunden är grå, och på bilden ser den blåare ut och hudtonen i öronen är något blåtonad.
Vad menar du när du säger att bilden är gryning - alltså mycket brus? Så speciellt hög ISO är det inte, den är fotad med ISO 400.
#2 Ja brus är det jag menar, kan ju även vara objektivet som lägger till det eftersom bilden är fotad med kort närgräns
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Det syns en otroligt skillnad, jag tycker denna variant blev mycket bättre 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
okej, tack för hjälpen! 
Jag är inte så van ännu…