Har ni länktips?
Hej!
Jag är helt ny inom kamera/fotovärlden men har alltid haft ett intresse för fotografering osv.
Nu ska jag ta tag i detta och köpa mig en systemkamera så att jag får större valmöjlighet när jag fotograferar.
Jag skulle behöva tips om länksidor om allt som rör fotografering och kameror. Fotoportaler, kameraportaler, "fotolektioner online" osv.
Jag vill lära mig allt som går att lära mig helt enkelt! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Nu tänkte jag rent av hänvisa till länkarna här på djurfoto.ifokus men efter att snabbt ha ögnat igenom dem så märker jag att det mestadels bara är länkar till fotografer och forum.. Alltså inget matnyttigt.
Sitter på fel dator nu då jag ej har mina sparade sidor här, har för mig att jag har en del roliga och bra sidor som jag kan dela med mig av. Ska försöka komma ihåg ikväll när jag sitter vid rätt dator.
Det jag kan tipsa om nu är följande sida, CatWeb, det är en sajt med otroligt mycket länkar till andra sidor mm. Det finns en kategori som heter "Konst-foto-kultur" kolal där om du hittar något
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tack så mycket! Har själv hittat en del bra sidor, men det skadar aldrig att bli tipsad om flera.
Jag tycker att fotosidan.se verkar mycket bra och innehållsrik, vad vet du om den?
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#2 Lägg gärna in de länkar du tycker är bra här, säkert någon mer som får nytta av dem och så blir även jag nyfiken 
Fotosidan är bra! Är medlem där sedan länge men inte aktiv, kollar in någon gång då och då. Informationen de har där är jättebra, recentionerna får man ta med en nypa salt då det är medlemmar som skriver. Artiklarna är oftast informationsrika och lätta att följa, så den sidan tycker jag absolut att du ska spara i dina favoriter.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Fotofeber
Kan man kalla detta en blogg tro? Dagliga uppdateringar med allt och inget som handlar om fotografering, tips på kameror som släpps, fototillbehör och även så är det inte bara stillbilder utan videokameror som får en stund i rampljuset också. Rätt intressant sida, kanske en aning nördig 
Tidningen Foto
Fototidningen som jag tycker mycket om finns även på webben, här finns lite tips och trix som jag uppskattar. Fina bilder att titta på för att få inspiration. Finns även ett forum, dock har jag inte kollat in där.
Svenska Fotografers Förbund
En sida jag tycker man som fotograf har bra nytta av, kanske inte den intressantaste läsningen men väl nyttig.
Photoshop tutorials
Länge sedan jag kollade in på denna sida men ser nu att det kommit ut mycket intressant. Mycket bra och intressanta tutorials för photoshop, även artiklar. Vackert att titta på även om man själv kanske inte är lika skicklig att få till samma effekter på sina egna bilder.
Enda nackdelen är att detta är på engelska.
Mer än tusen ord
Blogg som har mycket fina bilder men även bra texter. Bland annat fler inlägg om blixtfotografering som jag uppskattar.
Nevnarien
Bra fotoblogg blandat med lite alldagligt. Ibland kommer det flera inlägg med beskrivningar och recentioner. Rekomenderas.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Finns även fler fotobloggar men jag har inte satt mig in i dessa ännu. Testa gå in på bloglovin.com och kolla i kategorin fotografering så kanske du hittar någon speciell blogg som du fastnar för.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Åh, tack så mycket! De länkarna jag själv hittat var bland annat Nevnarien som du ju också fick med här. Nu ska jag lusläsa dessa länkar och försöka lära mig ett och annat! :)
Kul Emelie att du tar de här på allvar 
#7 Of Course! Har alltid varit intresserad av fotografering men har aldrig riktigt hunnit eller orkat ta tag i det. Så därför ska det nu bli ett av mina nya intressen! 
Jag hittade just en bra länk till: http://www.pbase.com/wlhuber/the_basics
http://www.naturfotoforum.se/ är min senaste favorit. 
Olle