(H) kritik - "Ödla utan ben"

INgen som har nått att säga? :O
tycker skärpan och kompositionen är lysande. Dock gillar jag inte beskärningen riktigt, och sen tycker jag att du kunde gåt lite längre ner med kameran ^^
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Hade gärna kunnat zooma den lite men det tycks inte fungera eller har jag missat något vitalt? :P
I vilket fall: Som sagt så är skärpan riktigt bra och kompositionen kunde inte blivit mycket bättre i mitt tycke. Till skillnad mot #2 så är jag tveksam till resultatet av att sänka kameran eftersom man skulle riskera att tappa bakdelen/svansen då. Men å andra sidan så hade man i stället kunna fokusera mer på huvudet då vilket i sig hade kunnat bli ett intressant foto. Beskärningen är jag dock inte överens med, för mycket luft upptill för min smak. Å andra sidan är jag en superglad amatör i det hela så ta det jag säger med en nypa salt ;) Överlag tycker jag verkligen om bilden.
Paulina

Tycker mycket om bilden! Vackert djur! Bra skärpa! Kan möjligen hålla med #2 om beskärningen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#1 Tack :) Hur tycker du beskärningen skulle va då? (jag kankse kan ändra lite). Faktum är att kameran inte kunde komma längre ner då den redan låg på backen XD.. Fast iförsig.. jag kunde ju grävt en liten grop.. då hade jag kommit närmre marken ;) haha..
#2 Tack så mkt :) Menar du att du vill kolla närmre på den här? (fattade inte riktigt)
Jag tkr det känns som om det blir väldans tajt om man beskär mer upptill.. men det är väl som sagt en smaksak :)!
#4 Tackar! blir glad när mina bilder blir omtyckta :) Hur tkr du att beskärningen ska vara då? :P

Lite mer "luft" på vänster sida skulle kanske bli intressant. Svårt att säga utan att prova tycker jag.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler