(M) Kritik - hästbilder
Här är 2 bilder jag vill ha kritik på :) Bild 1.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
bild 2.
-' Malin Hultman
Har du även testat att lägga in på hästfoto.ifokus? Där tror jag du får fler som kommenterar.
Bild 1: Fin bild, hästen är pigg och ser glad ut - precis vad man vill se i en sånhär bild! Spännande också med de två ögonen som är i olika färger, det får en att titta lite extra. Även om bakgrunden är lite rörig så tycker jag inte att den stör allt för mkt, du skulle kanske testa att räta upp bilden lite? Den känns lite sne när man ser på staketet. Bilden känns även lite dassig i färgerna, som det är en grå hinna över hela bilden. Jag har samma problem när jag fotar i snö, färgerna blir lite konstiga.
Bild 2: Själva hästen ser inte ut att passa in i bilden, ser mer ut som det skulle ha varit ute på ett grönt bete och se lite sömnig ut istället för i en tråkig hage
Fast det är ju inte så lätt att göra något åt. Om man bortser från bakgrunden (den vid rumpan ser bra ut!) så är det inget större fel på bilden förutom att den är väldigt blå, testa att redigera bort det blåa så tror jag bilden känns bättre.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2, ok, det ska jag prova :D
Ja jag har försökt redigera bort det gråa men har inte lyckats :/
Jag har dock inte PS så har lite svårt med hur man redigerar bort blått :/ Men ja jag kan ju alltid prova i det programmet jag har XD
Men tack för att du gav kritik iaf ^^
-' Malin Hultman
#3 Vad har du för program att redigera med?
Ingen fara ^^ Hoppas fler kommer kommentera
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4, 2 gratis program (A) Gimp och Photofiltre, men ska köpa PSE sen när jag börjar skolan :)
-' Malin Hultman