(H) Kritik- Kanin
Hej!
Här kommer två bilder på kaninungen Cadillac som jag vill ha hård kritik på.
*Nummer ett*
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Ingen som har något att säga?
Inte en endaste som har en komentar? :o
Eftersom du har valt hård kritik så ska jag också försöka att vara hård.
Ingen av bilderna tycker jag är direkt "wow" för båda känns väldigt alldagliga och kanske inte direkt genomtänkta.
Själva kaninen är otroligt söt men jag tycker inte att bilderna gör din kanin rättvisa. Första bilden gillar jag tanken med, underbart söt nos som man vill titta närmare på, jag hade testat att redigera denna bild, gjort bakgrunden lite mörkare till att börja med.
Det är synd att det kommer ljus från höger och gör att kaninens päls på den sidan blir överexponerad, blir lite för ljus motför resternade päls.
Testa gärna att ta fler sånna här bilder, tänk lite mer på bakgrunden, du kanske har något mörkt lakan eller handduk som du kan använda för att få en stilren bagrund. Var heller inte rädd att gå ner ännu mer så man ser kaninnosen lite mer underifrån, ibland kan dessa vinklar göra underverk.
Bild nr 2 har jag inte så mkt att säga om, den är som sagt alldaglig, känns inte dirket speciell. Ena örat är inte med i bild och kaninen ser heller inte så intresserad ut, mest bara trött och seg.
Har du fotat med en kompakt eller kanske en mobil? Tycker inte bilderna heller har denna skarpa skärpa (de är skarpa) som man kan se med lite bättre kameror. Är det även ditt knä som kaninen sitter i så ger jag dig tipset att ha med en kompis ellr annan som kan hjälpa dig att hålla reda på kaninen medan du själv tar bra bilder utan att vara rädd att kaninen hoppar iväg.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 Tack för kritiken!:)
Jag har knäppt korten med en Nikon L100 alltså inte direkt någon värstingkamera.
Jag hade tråkigt när jag knäppte korten och ja han sitter i mitt knä. Jag bara satte kameran framför honom och knäppte så jag såg inte vad jag gjorde men jag blev nöjd över resultatet.
Datumstämplen.. (a) är uschusch i mina ögon, på alla bilder.. oavsett vad (a)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#6 Oj den tänkte jag faktiskt inte på fören att du nämnde det 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se