(H)
En åktur ner till sjön visade sig bli så mkt mer än jag hade förväntat mig. När jag åkte förbi en familje-väns ko hagar kunde jag inte hejdade mig, utan jag hoppade ut med kameran och började fota. Det var sånt underbart ljus, och jag blev så himla stolt över dessa bilder. Jag vill gärna höra er aåsikter om dem?
Något uttav fotona kan vara beskurna, men annars är de ej redigerade.
Första bilden tycker jag är en lite osmickrande vinkel för kossan, även om kossor inte är det vackraste djuren. Andra och tredje bilden tycker är är riktigt fina sommarbilden som jag tycker du ska vara stolt över. Sista bilden är också väldigt fin, men ett annat steg hos kossan hade nog gjort den lika bara som andra och trejde bilden :)
Jag är inte så bra på att ge hård kritik, men tycker att dina experiment med motljuset är klart spännande! Bild 3 är urläcker med solhimlen, strålarna, motljuset på kossorna samt gräset framför. Även bild 4 kunde ha blivit riktigt bra, men känns nu i ljusaste laget tycker jag.
Olle
#4 o #5 Tack för kritiken! Jag kan verkligen hålla med om att det ej är särskilt smickrande vinklar, fast jag tror inte korna blir ledsna ;) Ska tänka på det i nu när jag ska i väg i veckan och fota deras kalvar och får, jag hoppas att jag har lika roligt ljus då som jag hade den här gången ;)
#4 o #5 Tack för kritiken! Jag kan verkligen hålla med om att det ej är särskilt smickrande vinklar, fast jag tror inte korna blir ledsna ;) Ska tänka på det i nu när jag ska i väg i veckan och fota deras kalvar och får, jag hoppas att jag har lika roligt ljus då som jag hade den här gången ;)
Någon mer som har något att säga? :)
Fint motiv men ljuset inte bra alls, de ser tyvärr lite dassiga ut
Den tredje bilden ser väldigt spännande ut för mig. Känns så mysigt. Jag gillar gräset som förgrund, det ger med stadga åt bilden. Kornas intresse är riktat mot kameran/dig och det gör bilden bättre.
De andra bilderna tilltalar mig inte riktigt. Roligt experiment med motljus!
Not your mom, not your milk.
#9-10 Tackar :]
3:an var helt underbar :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~
Motljuset i bilderna ger en fin sommarkänsla, men jag tycker det är lite överdrivet. Bilderna blir som fia-mia säger lite dassiga, och det är antagligen för att mycket av kontrasten försvunnit när det är så mycket motljus. Något att försöka åtgärda i ett bildredigeringsprogram såhär i efterhand, kanske? Motljus kan vara riktigt bra för att få fram den där sommarkvällskänslan, men i lagom mängd!
Undvik att ha med själva solen på bilden, utan försök istället få soltstrålarna att "smyga" in lite i bilden. Är det för mycket sol direkt mot kameran lägger sig ljuset gärna som en hinna över hela bilden, och det är ju inte jättesnyggt. Lagom är bäst! Motljus är svårt att jobba med, så det är bara att öva.
Oki, ska verkligen tänka på det tills nästa gång :)